نوروزی: معاینه فنی خودروها را جدی بگیریم

شهردار اصفهان از معاینه وسائل نقلیه مختلف شهرداری برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و گفت: امروز بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری و سایر نهادها ابلاغ می‌شود تا معاینه فنی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان امروز از مرکز معاینه فنی جی و روند اجرای طرح الزام خودروهای سازمان‌های خدمت‌رسان و ارگان‌های دولتی به دریافت معاینه فنی بازدید کرد.

شهردار اصفهان در این بازدید اظهار کرد: داشتن هوای پاک یک حق بشری و جز حقوق شهروندی است و شهرداری اصفهان همواره بر داشتن این حق تاکید داشته است، در این راستا شهرداری مصمم شده است با ایجاد تغییرات و بکارگیری راهکارهایی به داشتن هوای پاک کمک کند.

نوروزی افزود: بیشتر از ۶۰ درصد آلودگی هوا ناشی از تردد وسائل حمل و نقل دودزا از جمله کامیون ها، خودروهای شخصی، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها است؛ این درصد از آلودگی هوا آسیب عمده‌ای به شهر وارد می کند؛ بنابراین شهرداری تصمیم گرفت برای کاهش این آلودگی، کار را از خود شروع کند، در این راستا از امروز معاینه فنی وسائل نقلیه شهرداری آغاز شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت مرکز معاینه فنی از جمله یک مرکز برای خودروهای سنگین و عمومی و بقیه برای معاینه خودروهای سبک به کار گرفته شده است.

شهردار اصفهان از معاینه وسائل نقلیه مختلف شهرداری برای نخستین بار در اصفهان خبر داد وگفت: پیشنهاد دادیم همه مراکز از جمله دستگاه‌های دولتی، نظامی و شرکت‌ها به این موضوع توجه کنند و معاینه وسیله نقلیه مجموعه خود را جدی بگیرند، اکنون هشت مرکز معاینه فنی وجود دارد  و چهار مرکز دیگر نیز درآینده اضافه خواهد شد.

نوروزی ادامه داد:  مراکز معاینه فنی ما آماده هستند که روزانه ۲۵۰۰ خودرو را در شیفت‌های کاری خود معاینه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به سردتر شدن هوا وارونگی هوا نیز تشدید می شود و ضرورت معاینه فنی خودروها دوچندان خواهد شد، بنابراین چنانچه نگران جان خود و دیگران هستیم و هوایی پاک نیاز داریم، باید معاینه فنی خودروها را جدی بگیریم.

شهردار اصفهان افزود: برای چکاپ آلاینده بودن خودروها باید مراحل معاینه فنی طی شود و امروز بخشنامه‌ای به همه دستگاه های ذیربط شهرداری و سایر نهادها ابلاغ می شود تا معاینه فنی را جدی بگیرند.

 نوروزی از فضای مجازی و رسانه ملی درخواست کرد: نسبت به این موضوع توجه وی‍ژه ای کنند تا اصفهان، شهری آماده برای زیست پذیری باشد.

وی گفت: بیشتر از ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس دودزا وجود دارد که بیشتر این اتوبوس ها متعلق به بخش خصوصی و نزدیک به ۶۰۰  دستگاه متعلق به شهرداری است؛ بنابراین درصدد هستیم اتوبوس هایی که آلایندگی و عمر بیشتری دارند از رده خارج کنیم، البته چنان‌چه قابلیت بازسازی دارد، بازسازی می‌شود.

نوروزی افزود: ۸۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته بازسازی شده است. امسال نیز تعداد زیادی از اتوبوس ها در دستور کار برای بازسازی قرار دارد.

شهردار اصفهان از شهروندان درخواست کرد: چنان‌چه اتوبوسی با آلایندگی بالا مشاهده کردند به شهرداری اطلاع رسانی کنند تا اقدامات جدی برای رفع نقص آن انجام شود.

کد خبر 358494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.