مجوز فعالیت ۵۰ کتابخانه تخصصی کودک در استان صادر شده است

برخوار - سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت:‌ همزمان با هفته کتاب بیش از ۳۰۰ برنامه در استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، امیر هلاکویی در آیین تجلیل از کتابداران این شهرستان اظهار کرد: استان اصفهان با ۱۸۲ کتابخانه عمومی، ۱۱۰ کتابخانه ‌مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل و ۱۳۷ ایستگاه مطالعه بیشترین کتابخانه در کشور را دارد و در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار برنامه فرهنگی در سطح استان اصفهان برگزار کرده است.

وی افزود:‌ بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان وجود دارد که در اختیار بیش از ۲۰۰ هزار عضو فعال قرار می گیرد.

هلاکویی ادامه داد: شهرستان برخوار برخوار ۱۱ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی  با بیش از ۱۱۵ هزار جلد کتاب، ‌۷هزار و ۴۰۰ عضو و ۲۱ نیرو دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: ‌نهاد کتابخانه‌ها در سه حوزه ایجاد انگیزه و ترویج اهمیت مطالعه، ایجاد دسترسی به کتاب با راه‌اندازی کتابخانه و زیرساخت‌های آن و ایجاد مهارت مطالعه برای تندخوانی، نقد و بلند خوانی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: ۴۰ کتابخانه عمومی با پیشرفت بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد در استان اصفهان در حال تکمیل است که با تامین اعتبار تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هلاکویی خاطرنشان کرد: مجوز راه‌اندازی ۵۰ کتابخانه تخصصی کودک نیز در استان اصفهان با نیرو و تجهیزات گرفته شده است که در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب اظهار کرد: همایش استانی کتاب و کتابخوان با محوریت شهید حججی، جشن انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب کشور، نشست کتابخوان، ‌ نقد و بررسی کتاب، قصه گویی و برگزاری مسابقه در تمامی کتابخانه‌های عمومی، نشست کتابخوان ویژه معلولان، نشست کتابخوان آتش‌نشان، بازدید از علما، خانواده شهدا و مسئولان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در استان اصفهان است که نیمی از آن تاکنون برگزار شده است.

کد خبر 358488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.