۱۵۰۰ مقاله ISI توسط اعضای دانشگاه صنعتی اصفهان به چاپ رسیده‌است

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه نزدیک به ۵۰هزار فارغ التحصیل افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف به جامعه تحویل داده است، گفت: بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ مقاله ISI در سال ۲۰۱۷ توسط اعضای دانشگاه صنعتی اصفهان به چاپ رسیده که دستاوردهای مکتوبی برای عرضه به جامعه علمی دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمود مدرس هاشمی صبح روز سه شنبه۲۲ آبان ماه( در آیین افتتاحیه دومین کنگره علوم و مهندسی آب وفاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی، اظهار کرد:دانشگاه صنعتی اصفهان علاوه بر پیش‌برد مرزهای دانش، توجه ویژه‌ای به ارتباط با صنعت دارد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ طرح توسط این دانشگاه در صنعت اجرا شده که برخی از آن منجر به حل مشکلات و چالش‌های اساسی در صنایع کشور شد، همه این‌ها دستاوردهای مهمی است که باعث شده این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر کشور وهمچنین جهان باشد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: البته این افتخارات مسئولیت آفرین نیز هست به همین دلیل طرحی باعنوان طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان تهیه و در سال گذشته رونمایی شد، در این طرح، افق و چشم انداز ۱۴۰۴ دانشگاه دارای وی‍ژگی  مرجعیت علمی و فناوری در آسیا، دانشگاهی سرآمد در تربیت دانش آموختگانی توانمند در تراز جهانی اخلاق مدار، نقش آفرین در توسعه کشور و تاثیر گذارترین دانشگاه کشور است.

مدرس هاشمی افزود: از دیگر مهمترین ارکان این طرح تحول ترسیم دانشگاه صنعتی به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر کشور در راستای تحقق جامعه دانایی محور است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این مهم اقدامات زیادی باید انجام گیرد و یکی از گام‌های موثری که باید برداشته شود این است که دانشگاه باید فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در راستای مشکلات جامعه و کشور هدفمند کند. 

مدرس هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از معضل‌های اصلی کشور موضوع آب است که مقطعی و گذرا نیست و سال‌های زیادی کشور با آن درگیر خواهد بود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه پژوهش‌های متعددی در حوزه آب در پژوهشکده آب وفاضلاب این دانشگاه انجام شده، گفت: این پژوهشکده با همکاری سازمان‌های وابسته در این دانشگاه شکل گرفته و دانشگاه را به چالش‌های اصلی کشور و استان مرتبط می‌کند.

وی افزود: در دوسال اخیر این چهارمین کنگره‌ای است که در حوزه آب و فاضلاب در دانشگاه صنعتی برگزار می‌شود، این رویدادها باعث می‌شود صاحب‌نظران این حوزه گردهم آیند و در این زمینه تبادل نظر انجام بگیرد که البته همه این اقدامات در راستای پیوند دانشگاه با صنعت است.

مدرس هاشمی با بیان اینکه امروزه نقش علم، دانش و فناوری در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی کشور مورد تاکید مسئولان بلند پایه کشور قرار گرفته، گفت: در این شرایط دانشگاه‌ها به عنوان پرچم‌دار علم و فناوری جایگاه ویژه‌ای دارند.

کد خبر 358473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.