۳۰ درصد از مدارس کشور فرسوده است

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال دولت شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس اختصاص داده‌ است و خیران ۱۲ هزار میلیارد ریال به این امر کمک کرده‌اند و همچنان نیازمند آن هستیم که خیرین در توسعه مدارس کشور سهیم شوند.

مهرالله رخشانی‌مهر در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی، افتتاح و بازدید مدارس شهرستان‌های خوروبیابانک و جندق، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال با وجود آنکه ۱۱۰ درصد از بودجه مصوب در زمینه بهسازی و نوسازی مدارس تحقق یافته است اما هنوز ۳۰ درصد از مدارس کشور دارای فضای فرسوده هستند و برای تخریب، بازسازی و نوسازی آن باید ۹۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فضای آموزشی مناسبی نداشته باشیم، آموزش مناسب تحقق نخواهد یافت، افزود: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال دولت شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس اختصاص داده‌ است و خیران ۱۲ هزار میلیارد ریال به این امر کمک کرده‌اند و همچنان نیازمند آن هستیم که خیرین در توسعه مدارس کشور سهیم شوند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه هیچ مدرسه‌ای در کشور نباید از تجهیزاتی مانند بخاری نفتی استفاده کند، تصریح کرد: از مسئولان شهرستان خور تقاضا می‌کنم زیرساخت‌های لازم برای گازرسانی به مدارس را فراهم کنند تا آموزش‌ و پرورش نیز با تجهیزات مورد نیاز را در اختیار مدارس قرار دهد و دیگر شاهد استفاده از بخاری‌های نفتی در فصل سرد سال در مدارس شهرستان نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی است، خاطرنشان کرد: با مدیریت بهتر می‌توان از فضاهای آموزشی استفاده بهتری کرد و هزینه‌ها را کاهش داد به این صورت تمام بودجه مجتمع‌های آموزشی در یک حیطه مصرف نمی‌شود و محرومیت کمتری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رخشان‌مهر در سفر خود به خوروبیابانک و جندق، علاوه بر بازدید از مراکز آموزشی این شهرستان‌ها، شروع ساخت ساختمان جدید مدرسه امام رضا(ع) خور و پانزده خرداد جندق را کلنگ‌زنی کرد و دستور تکمیل سریع پروژه‌های مدرسه طالقانی خور و برکت جندق را داد.

کد خبر 358465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.