افزایش ارزش معاملاتی و نرخ جریمه بهترین راه جلوگیری از تخلفات ساختمانی

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: بهترین راه بازدارندگی از تخلفات ساختمانی افزایش ارزش معاملاتی و همچنین افزایش تعرفه جرایم تخلفات ساختمانی است، برهمین اساس شوراهای اسلامی شهرهای ۹گانه شهرستان لنجان باید به میدان آمده و با انجام اقدامات کارشناسی شده افزایش ریسک تخلفات ساختمانی را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با شهرداران و اعضاء شورای شهرستان لنجان اظهار کرد: موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ و تخلفات آن یکی از مباحث مهمی است که امروز در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان با آن مواجه هستیم، چراکه یکی از معظلات شهرستان لنجان تعدد بالای پرونده‌ها و تخلفات ماده ۱۰۰ است.

وی افزود: طبق گزارشات ارایه شده در کمیسیون ماده صد شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان برخی افراد در مسیر ساخت‌وساز برای کسب سود بیشتر، به زیاده‌خواهی روی آورده و بدون اطلاع مدیریت شهری، برخی مقررات قید شده در پروانه ساختمانی همچون حداقل تعداد پارکینگ، حداکثر متراژ زیربنا، حداقل مساحت مشاعات، تاسیسات ایمنی، دستورالعمل نما و... را زیرپا گذاشته و مرتکب انواع تخلفات ساختمانی می‌شوند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: در یکی از بندهای قانون ماده ۱۰۰ آمده است که مالکان در زمان ساخت موظف به دریافت پروانه ساخت هستند و طبق آن باید ساختمان را احداث کنند و اگر در حین ساخت تخلفی انجام دهند، پرونده آن‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال و از آن‌ها جریمه دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه دلسوزی‌های بی‌جا در صدور حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ اجازه تخلف را به سازندگان متخلف می‌دهد، ادامه داد: براساس گزارشات ارایه شده از سوی کارشناسان در حال حاضر جریمه‌ای که شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان برای بخشش تخلفات ساختمانی اعمال و از متخلفان دریافت می‌کنند سهم بسیار اندکی در قیمت تمام‌شده ساخت وسازها دارد و منافعی که با دور زدن ضوابط ساخت‌وساز، برای متخلفان در هنگام فروش منازل مسکونی، تجاری و آپارتمان‌ها حاصل می‌شود، به نوعی انگیزه تخلف را افزایش می‌دهد.

صفرخانلو اضافه کرد: به نظر می‌رسد بهترین راه بازدارندگی از تخلفات ساختمانی افزایش ارزش معاملاتی و همچنین افزایش تعرفه جرایم تخلفات ساختمانی است، برهمین اساس شوراهای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان باید به میدان آمده و با انجام اقدامات کارشناسی شده افزایش ریسک تخلفات ساختمانی را رقم بزنند تا کسی نتواند خارج از چارچوب مقررات شهری اقدام کند.

وی عنوان کرد: شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان باید در نقطه آغاز کار مقابل تخلف را بگیرند و اجازه ندهد حتی یک متر ساختمان با تخلف ساخته شود همچنین با توجه به اینکه یکی از ارکان مهم در اجرای صحیح قانون ساخت و ساز مردم هستند می‌توان با آموزش، بیان ضرورت‌ها و اعتماد سازی به سمت ایجاد اشتیاق برای ساخت شهری استاندارد و بدون تخلف حرکت کرد.

کد خبر 358464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.