گسترش کاربرد انرژی پاک در کشاورزی شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: استفاده از برق در واحدهای تولیدی کشاورزی بعنوان راهکاری در افزایش استفاده از انرژی‌های پاک در این صنعت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، رضا باقری امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استفاده از برق در واحدهای تولیدی کشاورزی، به عنوان راهکاری در افزایش استفاده از انرژی‌های پاک در این صنعت محسوب می‌شود، اظهار کرد: استفاده از سوخت‌های پاک، در چرخه تولید محصولات زراعی اثرات نامطلوب کمتری بر محیط زیست برجا می‌گذارد.

وی همچنین از تجهیز ۳۹ هکتار از اراضی زراعی شهرضا به روش‌های نوین آبیاری با اختصاص چهار میلیارد و ۲۳ میلیون ریال بودجه خبر داد و افزود: در پاییز امسال شش طرح آبیاری تحت فشار این شهرستان، برای استفاده از انرژی پاک و مقرون به صرفه برق انتخاب شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه لازم است در کنار توسعه روش‌های آبیاری نوین، منابع آبی موجود را نیز حفظ کنیم، تصریح کرد: تا پایان سال گذشته هفت طرح بازسازی و مرمت قنوات کشاورزی با اختصاص اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال انجام شد و امسال نیز با مساعدت نماینده مردم، اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای مرمت و اصلاح قنوات شهرستان اختصاص یافته است.

باقری ادامه داد: یکی از سردخانه‌های مکانیزه دو مداره شهرستان یک دستگاه ژنراتور کامینز با توان ۵۰۰ کیلو وات خریداری کرده است که سوخت گازوییل مورد نیاز این دستگاه از سوی جهاد کشاورزی شهرضا تأمین می‌شود. این ژنراتور برای رفع مشکلات تامین نیروی برق در زمان‌های قطعی برق می‌باشد

وی یادآور شد: در مهرماه امسال، یک میلیون و ۲۳۳ هزار لیتر سوخت مایع بین واحدهای تولیدی شهرستان شهرضا شامل مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، صاحبان ماشین‌آلات و مالکان صنایع کشاورزی توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به توسعه واحدهای صنعتی کشاورزی و دامداری در این شهرستان، خاطرنشان کرد: مجوز تأسیس یک واحد تولید خوراک دام آماده با ظرفیت تولید سالانه ۹ هزار تن محصول با نام "شرکت گاوداران قمشه" صادر شده است.

کد خبر 358460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.