ایده‌های مبتنی بر نیاز به موفقیت‌های بزرگ منجر می‌شود

کارشناس برنامه‌ریزی گردشگری گفت: گام نخست برای راه‌اندزی کسب‌و کار، خلق یک ایده است، ایده خوب مبتنی بر نیاز می تواند حتی در کوتاه‌مدت به موفقیت بزرگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اشراقی شامگاه دوشنبه در همایش بازاریابی و فروش خدمات گردشگری با اشاره به اینکه مسافران بیش از هر زمان دیگری به اینترنت وابسته‌اند و به موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی برای کسب اطلاعات سفر رجوع می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی در صورت هماهنگ نشدن با تبلیغات و بازاریابی‌های جدید از صحنه کسب وکار خداحافظی می‌کنند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: فضای ایجاد کار برای افراد خلاق همیشه وجود دارد حتی در بازارهایی که تصور می‌شود اشباع شده است.

اشراقی افزود: شناخت بازار هدف در طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی بسیار موثر است. از ابزارهای شناخت بازار هدف می‌توان به google trends (یکی از ابزارهای در دسترس برای سئو و بهینه سازی سایت) و سرویس آنالیز گوگل اشاره کرد.

وی داشتن وب سایت استاندارد را از اولویت‌ها دانست و گفت: اگر وب سایت برای نمایش در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بهینه نشده باشد تجارت در فضای آنلاین در خطر است.

کارشناس برنامه‌ریزی گردشگری از دیگر راه‌های موفقیت در فضای اینترنت را حضور در شبکه‌های اجتماعی، یافتن بازار هدف درست، از طریق سفارش آنلاین و وبلاگ نویسی عنوان کرد و افزود: ایمیل مارکتینگ روشی ساده و کم هزینه برای برقراری روابط پایدار و سریع با مشتریان است.

معاون پژوهشی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل نیز در این همایش، گفت: مرکز اصفهان شناسی نهال نوپایی است که زیر نظر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۴ هویت خود را به‌طور رسمی اعلام کرده است.

رضوان پورعصار هدف از ایجاد این مرکز را ایجاد فضای مناسب برای پژوهش و فراهم­ آوردن امکانات برای بهره‌مندی از توان علمی دانش پژوهان علاقه‌مند به مباحث اصفهان پژوهی، حمایت از پژوهش های علمی مرتبط، و تلاش برای شناساندن قابلیت‌های فرهنگی، هنری و تمدنی اصفهان دانست.

از این رو مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی و از همه مهم‌تر با چاپ کتاب‌های ارزشمند گام‌هایی استوار در راستای تحقق اهداف در نظر گرفته شده برداشته است.

 پورعصار اضافه کرد: مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در فصل جدید فعالیت خود از بهار ۱۳۹۵، با اصلاح رویکرد اولیه و بازخوانی نظام مأموریت، اهداف و ساختار سازمانی، دوره ای پرکارتر، مؤثرتر و صد البته، فرهنگ سازتر را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این دوره هم­ زمان با تعریف و تنظیم چارت سازمانی تحولی اساسی در رویکرد و برنامه‌ها رخ داده به نحوی که طیف مخاطبان از مخاطب بزرگسال خاص به مخاطب عام و خاص در تمام سطوح سنی و از گستره موضوعی تاریخ و جغرافیا به دیگر موضوعات و حوزه‌های مطالعات اصفهان شناسی (نظیر ادبیات، فلسفه، هنر، جامعه شناسی و ...) ارتقاء یافته است.

کد خبر 358455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.