افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در فولادشهر

لنجان- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: با اجرای طرح‌های مختلف مانند پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با خرده‌فروشان توانستیم درحوزه کشفیات و مبارزه با مواد مخدر در بخش فولادشهر افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات و همچنین افزایش ۵۴ درصدی دستگیری‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بخش فولادشهر اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از اهداف اصلی خود را مبارزه با مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان، خرده‌فروشان و سوداگران مرگ قرار داده است و بر همین اساس طرح‌های مختلفی را برای پاکسازی محلات، مراکز تفریحی، محورهای مواصلاتی و ... در طول سال اجرا می‌کند.

وی افزود: جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر در شهرستان لنجان یکی از مسائلی است که ماموران نیروی انتظامی آن را مورد توجه قرار داده‌اند و با اجرای طرح‌های مختلف مانند پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با خرده‌فروشان توانسته‌ایم در حوزه کشفیات و مبارزه با مواد مخدر در بخش فولادشهر افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات و همچنین افزایش ۵۴ درصدی دستگیری‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه پیشگیری بعنوان کم‌ هزینه‌ترین و تأثیرگذارترین اقدام در جهت جلوگیری از ابتلای افراد به اعتیاد محسوب می‌شود، اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر، امروزه یکی از معضلات اساسی زندگی بشری به‌شمار می‌آید و می‌تواند هر گوشه از زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد و علاوه بر اینکه جوانان و خانواده‌های بسیاری را هدف قرار داده، سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و از هم پاشیدگی خانواده‌ها شده است بر همین اساس باید با اطلاعرسانی دقیق و آموزش‌های به‌موقع از شیوع این پدیده شوم در جامعه جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مواد مخدر و جلسات روشنگری چهره به چهره در مساجد و مدارس یکی از راهکارهای موثر در مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌آید و با استفاده از این ظرفیت می‌توان در راستای آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها، دانش آموزان و نسل جوان گام برداشت.

افشاری با اشاره به حرکت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان لنجان به سمت آموزش و آگاه‌سازی نسبت به عوارض اعتیاد مواد مخدر، ادامه داد: در برنامه‌های مربوط به پیشگیری از اعتیاد در مساجد و مدارس، فعالیت­‌های آموزشی جایگاهی خاص دارند از این رو در مدت گذشته با برگزاری ۱۹ جلسه روشنگری در مساجد، مدارس و ادارات، ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش فولادشهر تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفته‌اند.

کد خبر 358451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.