۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
فراخوان دومین جایزه کاربافو

دومین فراخوان جایزه کاربافو با هدف ارتباط و گفت‌وگو بین هنرمندان و گالری‌ها با طرح مسئله‌ای نوستالژیک با عنوان "کارت پستال" منتشر شد.

به گزارش ایمنا،‌ طبق تعاریف عامیانه؛ کارت پستال یک قطعه مستطیل شکل از جنس کاغذ ضخیم یا مقوا است که یک طرف آن مصور و دیگر سوی آن کادری مشخص برای نوشتن پیام تبریک یا متن ابراز علاقه و محبت به فرد گیرنده است. در گذشته دریافت کارت پستال آن هم از طریق پست برای فرد گیرنده دارای اهمیت ویژهای بود که نسبت به جایگاه فرد فرستنده، می‌توانست آنقدر ارزشمند تلقی شود که برای حفظ و نگهداری آن تا پایان عمر هم کوشا باشد.

اما امروزه در دنیای معاصر با فراگیر شدن فضای مجازی و ارسال لحظهای انواع تصاویر متحرک و خلاقانه که به سبب فراوانی نگهداری آنها در صفحات مجازی خالی از لطف و ارزش است، مسلما کارت پستال و پست آن کاربردی ندارد. فراخوان دومین جایزه کاربافو با همکاری "گالری ابد تهران" ، در راستای هدف اصلی خود در نظر دارد طی رخدادهای مشترک نمایشگاهی، ارتباط و گفت‌وگو بین هنرمندان و گالری ها از شهرهای مختلف کشور بیشتر شود. از اینرو با طرح مسئلهای نوستالژیک از هنرمندان سراسر کشور دعوت می کند با رجوع به این بخش مهم از حافظه فرهنگی و با حفظ ارزش های یک اثر هنری، " کارت پستال " مطلوب خود را از دید هنرمندی امروزی به این فراخوان ارسال نمایند.

هیئت انتخاب آثار این جشنواره شامل امیر سقراطی، زروان روحبخشان، فواد نجم الدین و پیام یاسینی است و علاقه مندان برای حضور در این رویداد باید کارت پستال ها را بصورت یک لت ( ) یا دو لت با در نظر گرفتن خط تاشدگی با تکنیک و موضوعیت خلق آثار آزاد با مدیاهای عکاسی ، نقاشی ، طراحی ، چاپ دستی  و میکس مدیا  تهیه کنند و هر هنرمند می تواند تصویر حداقل ۳ و حداکثر ۶ اثر را با کیفیت مناسب ارسال نماید. تمامی آثار با قیمت واحد ۱۸۰ هزار تومان در نمایشگاه عرضه می شوند.

هنرمندان می توانند تا ۱۱ آذرماه آثار خود را به ایمیل carbafoo.prize@gmail.com  یا آدرس carbafoo@ ارسال کنند این آثار  ۲۳ آذرماه در گالری دیدار اصفهان، ۳۰ آذرماه در گالری آبان شیراز،  ۹ دی‌ماه گالری هومهر کرمان و ۲۸ دی‌ماه گالری ابد تهران به نمایش گذاشته می‌شوند و پنج بهمن ماه در گالری ابد تهران برگزیدگان این جشنواره معرفی می‌شوند.

کد خبر 358445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.