لزوم راه‌اندازی اورژانس اجتماعی و گرم‌خانه در فولادشهر

لنجان- فرماندار شهرستان لنجان گفت: توسعه خدمات اجتماعی و توجه به رفع مشکلات بخش فولادشهر از مهم‌ترین اولویت‌هایی است، که باید در دستور کار ادارات و نهادهای مختلف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بخش فولادشهر با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و درمان باید به صورت هم‌زمان و از طریق اجتماعی شدن صورت گیرد، اظهار کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و تمرکز بر روی فرهنگ‌سازی است، چرا که اعتیاد پدیده‌ای خانمان‌سوز است که زمینه سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی در جامعه توسط افراد معتاد فراهم می‌کند.

وی افزود: کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان مکان‌هایی برای نگهداری، ترک و رهایی معتادان از مواد مخدر فعالیت می‌کنند از این رو دستگاه‌های متولی باید نسبت به تامین هزینه‌های کمپ‌ها اقدام کنند و در گام نخست بحث درمان معتادان و کمک رسانی به این قشر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان با ابراز نگرانی نسبت به افزایش شیوع اعتیاد در بین زنان، تصریح کرد: امروزه آمار نگران کننده‌ای از افزایش شیوع اعتیاد زنان در جامعه وجود دارد در حالی که تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان شهرستان لنجان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه باید با عزم و تلاش جهادی با مواد مخدر مبارزه کرد، ادامه داد: یکی از مشکلات این کمپ مکان استقرار این مجموعه است و در سال‌های گذشته هر مکانی برای آن در نظر گرفته شده ظرف مدت کوتاهی تخلیه شده است، از این رو باید برای رفع مشکلات این کمپ نگاهی ویژه داشت تا در آینده دچار چالش نشویم.

صفرخانلو با بیان اینکه توسعه خدمات اجتماعی و توجه به رفع مشکلات بخش فولادشهر از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید در دستور کار ادارات و نهادهای مختلف قرار گیرد، اضافه کرد: در شرایطی که آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر جامعه است، راه اندازی اورژانس اجتماعی و گرمخانه در کاهش این آسیب‌ها بسیار موثر و راهگشا است و بر همین اساس باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ زودی این مراکز در شهر فولادشهر راه‌اندازی ‌شوند، چرا که یکی از مهم‌ترین نیازهای فولادشهر راه‌اندازی گرم‌خانه برای افراد بی‌خانمان است.

وی با بیان اینکه وجود متکدیان و افراد بی‌خانمان در شهر می‌تواند امنیت روانی را کاهش دهد، عنوان کرد: امروز شاهد افزایش چشمگیر اسکان در مسکن مهر فولادشهر هستیم و این افزایش جمعیت بدون برنامه ریزی قطعأ آسیب‌های فراوانی را دنبال خواهد داشت به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی پا در میدان عمل گذاشت تا دچار چالش نشویم از سوی دیگر باید به تاسیس اورژانس اجتماعی و گرم‌خانه در فولادشهر نگاهی ویژه داشت، چرا که کاهش آسیب‌های اجتماعی، شناسایی افراد بی‌خانمان و ارائه خدمات اجتماعی به این افراد می‌تواند بار مشکلات اجتماعی را از شهر کم کند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بهبود معتادان بسیار سخت است چرا که بازگشت به اعتیاد، جزء ذات این بیماری است و در دنیا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از معتادانی که برای درمان مراجعه می‌کنند پاک باقی می‌مانند و متاسفانه مابقی به سمت اعتیاد باز می‌گردند بر همین اساس برای افزایش تعداد بهبودیافتگان باید حمایت‌های بیشتری از آنها بشود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود، معتادان بهبود یافته بعد از خروج از مراکز ترک اعتیاد به حال خود رها نشوند و دستگاه‌های متولی این افراد را با خانواده‌های‌ خود مرتبط و برای اشتغال آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 358439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.