توسعه و سرمایه‌گذاری در ICT نقش موثری در اشتغال‌زایی دارد

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: با توجه نرخ ۱۱ درصدی بیکاری در کشور، توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش ICT (فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات) می تواند در افزایش اشتغال نقش موثری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان عصر امروز در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، اظهارکرد: نمایشگاه اتوکام از پر مخاطب‌ترین نمایشگاه های استان و یکی از معتبرترین نمایشگاه های کشور است، استقبال زیاد از آن نیز باعث شده این رویداد اقتصادی جای خود را در نمایشگاه‌های کشور باز کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اتوکام به حد بلوغ خود رسیده و می تواند شرایطی را برای سرمایه‌گذاری های بیشتر در حوزه ICT فراهم کند، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه اتوکام می تواند باعث رونق اقتصادی در استان و کشور شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به ویژگی های بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، اظهارکرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد و نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده ۲۵ درصد است، توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش ICT می تواند اشتغال زیادی به وجود آورد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش ICT نسبت به دیگر صنایع هزینه کمتر  و ارزش افزوده بیشتری دارد زیرا مواد خام مورد نیاز در این بخش، فکر و تکنولوژی است که می توانیم در اختیار جوانان قرار دهیم.

یارمحمدیان با بیان اینکه اثرات سرریز بخش ICT بر سایر بخش های اقتصادی زیاد است، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش ICT اثرات زیادی بر بخش اقتصاد گذاشته و می تواند کارآیی سایر بخش های صنعت را افزایش داده، هزینه های تولید را در بخش های اقتصادی کاهش دهد و این موارد از خصوصیات منحصر به فرد حوزه ICT است.

وی گفت: امیدواریم برگزاری نمایشگاه اتوکام در اصفهان بتواند به بخش ICT استان اصفهان کمک کرده و باعث توسعه و رونق بخش های اقتصادی این استان شود.

به گزارش ایمنا، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان روزهای ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پل شهرستان  آماده بازدید عموم علاقمندان است.

کد خبر 358405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.