شرکت آبفا اصفهان در معرض تهدیدات بیوتروریستی قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: شرکت آبفا استان اصفهان بدلیل گستردگی خطوط آبرسانی و نیز وجود تاسیسات متعدد در معرض تهدیدات بیوتروریستی قراردارد اما در سال‌های اخیر با رعایت اصول پدافند غیرعامل توانستیم با این نوع تهدیدات مقابله کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از  روابط عمومی آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در جلسه دبیران و رابطان پدافند غیرعامل فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه غیر از فصل تابستان صددرصد آب شرب ۵۶ شهر و۳۰۰ روستا از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود، اظهار کرد: طرح آبرسانی اصفهان بزرگ که ۵۶ شهر و۳۰۰ روستا رادر برمی گیرد از باغ بهادران تا انارک ادامه دارد که بیش از ۴۰۰ کیلومتر برای تامین آب شرب مشترکین در این محدوده است.

وی گفت: در فصل تابستان به دلیل افزایش نیاز آبی و کاهش تخصیص‌ها حدود ۸۰درصد آب شرب مشترکین از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود و مابقی نیاز آبی به واسطه منابع محلی تامین می شود.

امینی افزود: این در حالیست که در فصل تابستان نیاز آب شرب به ۱۴.۵مترمکعب در ثانیه می رسد درحالی‌که نهایت ظرفیت تصفیه و انتقال آب در تصفیه خانه آب حدود ۱۲.۵ مترمکعب است بنابراین در فصل تابستان با کمبود آب ۲.۵ مترمکعب در ثانیه روبرو هستیم.

رعایت اصول پدافند کمی آب شرب بسیار اهمیت دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در شرایطی که حجم ذخیره آب سد زاینده رود ۱۲۶ میلیون مترمکعب است و از این رقم ،  ۵۰ میلیون مترمکعب آن هم  حجم رسوبات انباشته شده است، رعایت اصول پدافند کمی آب شرب بسیار اهمیت دارد.

امینی: در چند سال اخیر پرداختن به اصول پدافند غیرعامل در تاسیسات سازه ای و غیر سازه ایی آبفا استان اصفهان با جدیت دنبال شد به‌طوریکه در قراردادی با نیروی انتظامی از این ظرفیت به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی در تصفیه خانه آب باباشیخعلی استفاده می شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر شرکت آبفا استان اصفهان به جهت اهمیت اصول پدافند کمی و کیفی آب شرب  تدابیری در نظر گرفت اما با این وجود در حال حاضر میزان ذخیره آب سد زاینده رود حدود ۱۲۶ میلیون مترمکعب است که به نوعی کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت حجم ذخیره سد محسوب می شود.

امینی خاطر نشان کرد: ظرفیت ذخیره حجم سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که هم اکنون ۱۲۶ میلیون مترمکعب حجم ذخیره آن است این در حالسیت که از این رقم ،۵۰ میلیون مترمکعب آن نیز حجم رسوبات انباشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت اصول پدافند غیرعامل در حوضه  آبریز زاینده رود، گفت:هم اکنون حوضه آبریز زاینده رود آب شرب بیش از پنج میلیون نفر از ساکنان استان‌های اصفهان و یزد را تامین می کند این در حالیست از حوضه آبریز زاینده رود تا تصفیه خانه باباشیخعلی بیش از ۲۰۰ کیلومتر، مسیر روباز است که از لحاظ کیفی بسیار آسیب‌پذیر است.

امینی تصریح کرد: علاوه بر رعایت اصول پدافندغیرعامل در تصفیه خانه باباشیخعلی، تمامی مخازن آب و ایستگاه‌های پمپاژ آب نیز اصول پدافند غیرعامل در این تاسیسات رعایت می شود تا بتوانیم بطور مستمر خدمات آبفا که یکی از زیربنایی ترین و اساسی ترین نوع خدمات است را به مردم  ارائه کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از ویکی پدیا؛ بیوتروریسم (به انگلیسی: Bioterrorism) انتشار عمدی عوامل بیولوژیک است. این عوامل می تواند باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم‌ باشد که ممکن است به شکل طبیعی‌ یا به فرم دستکاری شده انسان باشد. این روش در جنگ‌ها استفاده می‌شود.

کد خبر 358383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.