ساماندهی متکدیان همکاری ۱۳ ارگان را می‌طلبد

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از ساماندهی متکدیان در سطح شهر اصفهان خبر داد و گفت: خوشبختانه طی طرحی که از سال گذشته برای نخستین بار در اصفهان اجرا شد، اکنون شاهد تعداد بسیار اندکی متکدی در سطح شهر هستیم.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طی یک سال گذشته تاکنون متکدیان در سطح شهر شناسایی و غربال‌گری شدند و پس از یافتن علت تکدی، سعی در رفع مشکلات آنها شده است، در این راستا با توجه به جنس، سن و هویت افراد، متکدیان به بخش‌های مختلف منتقل می‌شوند به عنوان مثال متکدیان خانم و اطفال به بهزیستی و یا معتادان جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد فرستاده می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری افزود: همچنین متکدیان اتباع خارجی به اداره اتباع در استانداری تحویل داده می‌شوند در صورتی‌که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشند به کشور خودشان فرستاده خواهند شد.

 وی با بیان اینکه دستفروشی در معابر شهری نیز جزء تکدی‌گری به حساب می آید، ادامه داد: این نوع از متکدیان توسط یک باند هدایت می‌شوند که تاکنون چندین باند از آنها شناسایی و به فعالیت آنها خاتمه داده شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: پس از انتقال متکدیان به مراکز خاص مددکاران اجتماعی ریشه مشکلات آنها را بررسی می‌کنند و در صورتی که معضل‌شان بیکاری باشد و نیاز به آموزش حرفه ای خاص داشته باشند، پس از معرفی به سازمان فنی حرفهای آموزش حرفه و شغل  به آنها داده می شود، همانطور که بسیاری از افرادی که در گذشته متکدی بودند اکنون دارای شغل و حرفه هستند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تنها نقطه ضعف اجرای طرح ساماندهی متکدیان را همکاری نکردن همه دستگاه‌های مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که اجرای این طرح همکاری ۱۳ ارگان را می طلبد، اگر فعالیت یکپارچه در این زمینه باشد دیگر در شهر هیچ متکدی نخواهیم داشت، اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها هنوز به این طرح ورود پیدا نکرده‌اند.

کد خبر 358379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.