اعلام برنامه‌های موزه‌ها برای روز اصفهان

در آستانه فرارسیدن یکم آذرماه «روز اصفهان» شهرداری تلاش دارد برنامه‌های متنوعی در سطح شهر با همکاری مجموعه‌های مختلف اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۸۴ تعداد زیادی از نهادهای غیردولتی، انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی و اصفهان پژوهان روز اول آذرماه را به نام روز اصفهان نامگذاری کردند؛ دلیل انتخاب آنها این بود که بر اساس مستندات تاریخی طالع بنیان شهر اصفهان در ماه آذر( قوس) دیده شده است؛ مجموعه شهرداری اصفهان از جمله موزه هنرهای معاصر و موزه گرمابه علی‌قلی آقا به مناسبت این روز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

مروری بر دو دهه فعالیت‌های گالری کلاسیک

مدیر موزه هنرهای معاصر شهرداری اصفهان در تشریح برنامه‌های این مجموعه برای روز اصفهان گفت: از اول آذر که مصادف با روز اصفهان است موزه هنرهای معاصر سه برنامه خاص را در شهر اجرایی می‌کند.

مهدی تمیزی افزود: نخستین برنامه موزه هنرهای معاصر، افتتاح نمایشگاه مروری بر دو دهه فعالیت‌های گالری کلاسیک در گالری‌های یک و سه موزه هنرهای معاصر است؛ گالری گنجینه موزه هنرهای معاصر در دو بخش ایرانیان و غیر ایرانیان به مناسبت روز اصفهان افتتاح خواهد شد. سومین ویژه برنامه موزه هنرهای معاصر افتتاح نمایشگاه گالری‌های تک اثر با یک تابلوی ارزشمند متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر اثر «جهانگیر شهدادی» با عنوان «شکوه سلطان بخت آقا» است.

مدیر موزه هنرهای معاصر شهرداری اصفهان از تمام شهروندان اصفهان به ویژه هنرمندان دعوت کرد تا به موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری حدفاصل خیابان‌های سپاه و سعدی مراجعه و از نمایشگاه‌های برپا شده، دیدن کنند.

رونمایی از «کتاب ساختمان مشروطه» 

مدیر موزه گرمابه علی قلی آقا نیز به خبرنگار ایمنا گفت: به مناسبت روز اصفهان برنامه‌های مختلفی از سوی شهرداری، انجمن‌ها و سمن‌ها برگزار می شود.

رضا منجمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «خیالی سازی در قلمکار» اظهارکرد: این نمایشگاه که آثار نقاشی و قلمکاری «استاد عباس گیاهی» به نمایش گذاشته می‌شود تا ۳۰ آبان در موزه حمام علی قلی آقا برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

مدیر موزه گرمابه علی قلی آقا ادامه داد: با کمک دانشگاه هنر اصفهان «کتاب ساختمان مشروطه» که به موضوع مرمت ساختمان مجلس شورای اسلامی می‌پردازد، به مناسبت روز اصفهان رونمایی خواهد شد.

وی از برگزاری تور گردشگری محله علی قلی آقا خبرد داد و افزود: این برنامه با همکاری شهرداری منطقه یک و معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان روز شنبه سوم آذرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 358371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.