ارائه اطلاعات کلیدی آمارنامه ۹۶ در قالب اینفوگرافی

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: در هر فصل از دهمین آمارنامه شهر اصفهان که ۱۳ آبان رونمایی شد، اطلاعات کلیدی در قالب اینفوگرافی (نمایش اطلاعات در قالب نمودار) ارائه شده است.

رسول موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اطلاعات این آمارنامه در حوزه مسکن، انرژی، بهداشت و درمان، گردشگری، شاخصه‌های قیمت، هتل‌ها، مهمانسراها، میزان جمعیت در سطح محلات، اقلیم، آموزش در سطح شهر و توزیع مدارس همچنین مسائل حوضه زاینده رود است که این اطلاعات در هیچ منبع آماری دیگری قید نشده است.

وی افزود: این آمارنامه تنها کتابی است که اطلاعات شهری در هر زمینه‌ای را جمع‌آوری می‌کند این درحالی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری اصفهان تنها اطلاعات مربوط به استان را جمع‌آوری خواهد کرد.

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه نتایج سرشماری سال ۹۵ شهر اصفهان، اطلاعات آمار شاخص‌های تورم در حوزه مدیریت شهری و شاخص‌های عملکردی مدیریت شهری از مهمترین موضوعات آمارنامه ۹۶  شهر اصفهان است، تصریح کرد: این آمارنامه بر اساس استاندارد بین‌المللی طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی «آیزیک» در ۲۰ فصل با همکاری ارگان‌ها، معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری تهیه شده است.

موسوی با بیان اینکه از پیشنهادات نیز جهت ارتقاء کیفیت آمارنامه استفاده می‌شود، گفت: آمارنامه شهری سال ۹۶ بر روی پرتال شهرداری اصفهان قرار گرفته است و کتاب آن نیز به زودی در سطح کشور و مقامات کشوری، استان‌ها و شهرداری‌ها توزیع خواهد شد.

کد خبر 358338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.