ترویج کتاب‌خوانی باعث شکوفایی فرهنگ می‌شود

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: در عصر حاضر کتاب یکی از نیازهای اساسی انسان‌ها به شمار می‌آید هرچند، فضای مجازی، اینترنت و سایر رسانه‌های ارتباط جمعی به سرعت رو به گسترش هستند، اما هیچ‌کدام هنوز نتوانسته‌اند جایگزین این یار مهربان و دیرین انسان شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان پیشینه فرهنگ کتاب و کتابداری از تمدن‌های کهن ایران آغاز شده و با مطالعه تاریخ کهن ایران درمی‌یابیم که در طول تاریخ دشمنان ایران از بالندگی کتابخانه‌های ما در هراس بوده و این مهم در حمله اسکندر مقدونی و مغولان کاملا مشهود است.

وی افزود: کتاب بهترین وسیله برای انتقال میراث کهن و ارزشمند از نسلی به نسل دیگر است و به انسان‌ها کمک می‌کند تا میراث فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی خود را بشناسند و به آن ارج نهند، اما متاسفانه امروز کتاب و کتاب‌خوانی از برنامه روزمره افراد و خانواده‌ها به ویژه نسل جوان کشور خارج شده است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه در عرصه جنگ نرم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات فراوانی در خصوص افزایش سرانه مطالعه و کتاب خوانی داشته‌اند و این مهم نشان‌دهنده اهمیت این ارزش فرهنگی کشور در جنگ نرم است، چرا که مطالعه ، بصیرت مردم را افزایش می‌دهد و می‌تواند نقش سپری مستحکم را در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایفا کند.

وی با بیان اینکه کتاب موجب شکوفایی فرهنگ جامعه می شود، ادامه داد: در عصر حاضر کتاب یکی از نیازهای اساسی انسان‌ها به شمار می‌آید هرچند، فضای مجازی، اینترنت و سایر رسانه‌های ارتباط جمعی به سرعت رو به گسترش هستند، اما هیچ‌کدام هنوز نتوانسته‌اند جایگزین این یار مهربان و دیرین انسان شوند از این رو باید ترویج فرهنگ کتاب خوانی را از خودمان شروع کنیم.

صفرخانلو اضافه کرد: با ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، بینش و آگاهی عمومی افزایش یافته و جامعه به سمت تعالی و پیشرفت پیش می‌رود از این رو با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌دار می‌توانیم بعضی از خلأهای فرهنگی موجود در سطح جامعه را با افزایش سطح مطالعه افراد پر کنیم.

وی یادآور شد: امروز باید به سمتی حرکت کنیم که بستر مطالعه و کتاب خوانی در شهرستان لنجان به خوبی مهیا شود و با وحدت رویه، تعامل و برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌دار می‌توانیم برخی از خلأهای فرهنگی موجود در سطح شهرستان لنجان را با افزایش سرانه مطالعه افراد پر کنیم تا این شهرستان در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه کتابخانه‌ها همواره از جایگاه ویژه‌ای در ترویج فرهنگ کتاب خوانی برخوردار بوده‌اند، عنوان کرد: کتابخانه‌های شهرستان لنجان نسبت به رشد جمعیت توسعه پیدا نکردند و پراکندگی آن نیز متناسب با جمعیت و جامعه نیست، گاهی اوقات تراکم کتابخانه‌ها به ویژه کتابخانه‌های عمومی در یک منطقه بیشتر است و مناطقی دیگر از نعمت کتابخانه محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های ناتمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنجان نیازمند توجه ویژه است، تا مناطقی که از داشتن نعمت کتابخانه محروم هستند از این مهم بهره‌مند شوند.

کد خبر 358331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.