جزئیات قتل قهرمان پرورش اندام/سارقان طلافروشی میدان امام علی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص سرقت مسلحانه از طلافروشی میدان امام علی‌(ع) گفت: هر سه سارق این سرقت که به استان‌های مجاور متواری بودند با اطلاعات فنی و پلیسی دستگیر شدند و بخش عمده‌ای از اموال که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود به صاحب طلافروشی بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک حلول ماه ربیع الاول با اشاره به وجود  سه هزار و ۷۰۰ شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور و ۱۰۳ شهید این عرصه در استان اصفهان اظهار کرد: هفته گذشته نیز یکی از افسران نیروی انتظامی در این راه به شهادت رسید.

وی مبارزه با مواد مخدر را اولین اولویت پلیس در استان اصفهان اعلام کرد و افزود: این امر یک آسیب جدی است که اگر با اهتمام جدی از سوی تمام دستگاه‌های مربوطه و هوشیاری خانواده‌ها را نداشته باشیم قطعاً این بلای خانمان‌سوز گریبان‌گیر همه جامعه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص کشفیات مواد مخدر در استان اصفهان گفت: بیش از ۲۲ تن انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش کشف داشته است؛ این  امر نشانگر اولویت دادن به عرصه مبارزه با مواد مخدر است همچنین ۱۰۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

دستگیری ۱۲ هزار قاچاقچی و معتاد متجاهر در اصفهان

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال جاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر شناسایی باندهای حامل بالای ۵۰۰ کیلوگرم مواد کم نبوده است، افزود: استان اصفهان در مسیر انتقال مواد مخدر به شمال و جنوب کشور است؛ در هفت ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار قاچاقچی و معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند و شهادت همکاران ما در این راه، برخوردها و عزم پلیس را در این راه جدی‌تر می‌کند.

وی با اشاره به قانونمندتر شدن مردم استان در حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: رفتار رانندگان استان در درون و برون شهر در سال جاری قانونمندتر شده است که این بخشی از تلاش‌های نیروی انتظامی به دلیل تمرکز بر آموزش همگانی و همکاری رسانه‌ها و مردم بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت نیز ۱۳ درصد قانونمندتر شده‌اند، افزود: در هفت ماهه امسال ۴۲ درصد از فوت شدگان تصادفات راکبان موتورسیکلت بوده‌اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به قانونمندتر شدن ۱۰ درصدی رفتار رانندگان خودرو در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: در حوزه برون شهری جمع بندی‌ها نشانگر قانومندی پنج درصدی رانندگان استان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اهمیت فرهنگسازی و تقدم آن بر برخوردهای قانونی اظهار کرد: متأسفانه استفاده از تلفن همراه به نوعی قاتل جان سرنشینان خودرو شده است، صحبت کردن و حتی پیامک دادن در حین رانندگی به نوعی شایع شده است که این مورد را باید مورد توجه جدی قرار داد و در خصوص بستن کمربند ایمنی در صندلی عقب باید فرهنگسازی لازم انجام شود.

نداشتن معاینه فنی به نوعی حق‌الناس است

وی در خصوص اهیمت معاینه فنی خودروها اظهار کرد: نداشتن معاینه فنی به نوعی حق‌الناس است و پلیس مکلف به برخورد با این موضوع خواهد بود؛ دوربین‌های سطح شهر اصفهان آماده انجام طرح جدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی هستند و از ابتدای آذرماه با همه نوع خودروهای مشکل ساز و دودزا برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

سردار معصوم بیگی در خصوص برخورد با سارقان و باندهای سرقت افزود: در سال جاری با ۹۴ باند سرقت در استان برخورد شد که برخورد با پنج گروه سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت اماکن، سرقت به عنف و سرقت احشام در اولویت بوده است.

وی ادامه داد: دستگیری سارقان در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. همچنین اموال مکشوفی بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته است و نیروی انتظامی توانسته است فاصله بین سرقت و کشف را تا حد امکان کاهش دهد؛ ارزش مجموعه اموالی که به صاحبان آن‌ها بازگردانده شده است در سال جاری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برخورد با باندهای فعال در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است و اجرای طرح‌های سراسری نسبت به مدت مشابه با افزایش ۴۲ درصدی روبه‌رو بوده است و ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه بیش از ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

افزایش جعل و کلاهبرداری در اصفهان

وی به افزایش ۱۴ درصدی جعل و کلاهبرداری در استان اصفهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری نیز با افزایش ۳۰ درصدی روبه رو بوده، همچنین در حوزه کشف جعل و کلاهبرداری ۱۷درصد افزایش کشف داشته‌ایم که هر دوی این‌ها مربوط به مراقب نبودن مردم است و فرصت ارتکاب جرم را متأسفانه خود شهروندان در اختیار آن‌ها می‌گذارند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی انهدام باندهای جعل و کلاهبرداری تصریح کرد: در حوزه احتکار کالا حدود ۲۵۰ انبار در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۴۰ انبار پلمب شد که برخوردها همچنان به صورت مستمر ادامه دارد.

وی در خصوص سرقت مسلحانه از طلافروشی میدان امام علی‌(ع) گفت: هر سه سارق که در این سرقت به استان‌های مجاور متواری بودند با اطلاعات فنی و پلیسی دستگیر شدند و بخش عمده‌ای از اموال که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود به صاحب طلافروشی بازگردانده داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به افزایش دو برابری صدور ویزای اربعین در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: امسال حدود ۱۵۰ هزار ویزا در استان اصفهان صادر شده که نسبت به آمار ۷۰ هزار نفری سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری بودیم.

وی در خصوص افزایش وقوع جرم در فضای مجازی اظهار کرد: وقوع جرم در فضای مجازی با افزایش ۱۲۶ درصدی روبه‌رو بوده است که نسبت به سال گذشته کشف نیروی انتظامی در این خصوص ۷۰ درصد افزایش داشته است.

سردار معصوم‌بیگی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تماس با شماره ۱۱۰ پلیس تصریح کرد: در هفت ماهه سال جاری بیش از ۸۰۰ هزار نفر با این شماره تماس گرفته‌اند و درخواست کمک داشته‌اند، همچنین در حوزه مربوط به آموزش همگانی حدود ۱۰۰ هزار نفر مورد آموزش همگانی پلیس قرار گرفته‌اند و در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پرونده‌هایی که به حوزه مددکاری ارجاع شده است با ۷۳درصد صلح و سازش روبه‌رو بوده و به مصالحه ختم شده‌اند.

جزئیات قتل پرورش اندام در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص قتل ورزشکار پرورش اندام در اصفهان گفت: حدود ۱۰ روز قبل این ورزشکار در اصفهان به قتل رسید که با اقدامات کاراگاهان پلیس آگاهی افراد دخیل در این قتل مورد رصد قرار گرفته و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: علت این قتل، اختلافات موجود میان قاتل و مقتول بوده است؛ قاتل ناشناس نبوده و این دو همدیگر را می‌شناخته‌اند و علت قتل تاکنون سوء برداشت از رفتار یکدیگر بوده است و با این حال بررسی‌های پلیس در این خصوص ادامه دارد.

سردار معصوم بیگی در خصوص امنیت مکان‌های عمومی تفرجگاه‌ها اظهار کرد: امنیت مکان‌های عمومی و تفرج گاه‌ها برای پلیس مهم است و در همه فصول برای امنیت مکان‌ها طرح‌های خاصی داریم و در مکان‌هایی که گزارشاتی مبنی بر لزوم تشدید برخورد باشد حضور پلیس را بیشتر می‌کنیم اما در حال حاضر امنیت مکان‌های عمومی اصفهان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی با تأکید بر افزایش سرقت از داخل خودرو و اماکن تصریح کرد: سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌شود و نیروی انتظامی به شرط وجود مکان برای نگهداری آن‌ها آمادگی جمع‌آوری این افراد از سطح شهر را دارد اما متأسفانه مکانی برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اهمیت امنیت مردم اظهار کرد: قبلاً این اخطار را داده‌ایم که هر دستی که قمه به روی مردم بلند کند را با تیر خواهیم زد و اگرچه دوباره این اخطار را می‌دهیم حتی می‌گوییم اگر کسی سلاح به روی مردم بکشد قطعاً او را با تیر خواهیم زد؛ در این خصوص طرح جمع‌آوری سلاح گرم و سرد در استان با جدیت انجام شده است و آمارها بیانگر افزایشی در این خصوص نیست و نیروی انتظامی در اصفهان اجازه نخواهد داد امنیت مردم تحت تأثیر این موارد قرار بگیرد. 

وی در خصوص لزوم افزایش کلانتری‌ها گفت: استاندارد جهانی بیانگر این امر است که به ازای هر یک هزار نفر باید شش پلیس وجود داشته باشد حتی در برخی از کشورهای اروپایی تا ۹ نفر هم وجود دارد اما در ایران و اصفهان فاصله زیادی با این آمار داریم و اگر چه نیاز به افزایش کلانتری‌ها هست اما این امر با مقدورات کشور شدنی نیست و نتیجه آن متأسفانه تحمل بار مضاعف خدمت توسط همکاران ما است.

سردار معصوم بیگی در خصوص مراکز معاینه فنی خودرو گفت: این مراکز به صورت سه شیفت آماده خدمت به مردم هستند حتی بعد از نماز مغرب و عشاء معاینه فنی خودروها را انجام می‌دهند؛ همچنین کارگروه معاینه فنی استان چهار مرکز جدید معاینه فنی را برای غرب اصفهان در خیابان‌های آتشگاه تعریف کرده‌اند و در سه تا چهار ماه آینده هم این مراکز افزایش بیشتری خواهند داشت.

کد خبر 358295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.