دیپلماسی جدید کره، تنوع سازی در روابط سیاسی است

سفیر کره جنوبی گفت: ایران در خاورمیانه کشوری مهم و تأثیر گذار است و تحکیم روابط با این کشور براساس سیاست خارجی جدید کره جنوبی یعنی تنوع سازی روابط سیاسی، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یو چانگ هیان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح اتاق فرهنگی آکادمی کوریا کورنر کره جنوبی دانشگاه اصفهان درجمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط دوستانه ایران و کره، پیشینه‌ای هزار ساله دارد، اظهار کرد: تحریم‌های جدید آمریکا و اتفاقاتی که اخیراً درعرصه بین المللی رخ داده روابط ایران و کره را نیز، از لحاظ اقتصادی تحت شعاع قرار داده است اما می‌توان با تکیه بر همکاری و دوستی دیرینه بین ایران و کره، از این برهه‌ی دشوار عبور کرد.

وی افزود: با وجود اینکه حجم روابط تجارت کره با آمریکا نسبت به تجارت کره با ایران قابل مقایسه نیست اما تحکیم روابط ایران و کره بسیار اهمیت دارد.

یوچانگ هیان گفت: سیاست خارجی جدید دولت کره تنوع سازی روابط سیاسی است. در گذشته ما برای روابط با کشورهای قدرتمند تلاش می‌کردیم اما بر اساس دیپلماسی جدید کره جنوبی، تنوع سازی روابط با کشورهای جهان در دستور کار قرار گرفته است و بر این اساس تحکیم و تعمیق روابط ایران و کره اهمیت فراوانی دارد.

سفیر کره جنوبی افزود: تاکنون روابط ایران و کره بسیار ساده و در حد صادرات نفت و واردات خودرو و لوازم خانگی بوده است اما امروز در این دانشگاه یک همگرایی فرهنگی و همکاری جدیدی شکل گرفت و با افتتاح آکادمی کوریا کورنر تنوع سازی صنعتی نیزامکان پذیر خواهد بود.

یو چانگ هیان با تاکید بر اهمیت آموزش اظهار کرد: روابط علمی بین ایران و کره باید گسترش یابد و من امروزقول می‌دهم که برای حفظ روابط علمی بین دو کشور با تمام قدرت تلاش می‌کنیم و از آن حمایت خواهیم کرد.

سفیر کره بیان کرد: اصفهان شهر تاریخی و زیبایی است که در طول تاریخ پایتخت حکومتزهای مختلفی بوده و امروز اصفهان یک شهر صنعتی و مرکز فناوری است که این ویژگی پتانسیل خوبی برای این شهر به شمار می‌رود.

وی افزود: بعد از جنگ بین دو کره در دهه ۵۰ میلادی همه امکانات ما نابود شد اما از آن زمان برای توسعه اقتصادی تلاش کردیم و با توسعه فناوری، به توسعه اقتصادی دست یافتیم و می‌توانیم کشوری دوست مانند ایران را در توسعه خود شریک کنیم.

یوچانگ هیان گفت: همکاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط زیرساخت توسعه‌ صنعتی یک کشور است و می‌توانیم با ایجاد زیرساخت‌ها و بهره گیری از فناوران، همکاری صنعتی بین دو کشور را گسترش و توسعه دهیم.

کد خبر 358293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.