شهرداری و پلیس راهور پیشگام در اخذ معاینه فنی خودروهای سازمانی

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان گفت: شهرداری و پلیس راهور پیشگام در اخذ معاینه فنی خودروهای سازمانی خود هستند تا مردم بدانند هیچ فرقی میان خودروهای دولتی و ارگان‌ها با خودروهای شخصی نیست و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، مجید طهماسبی با بیان اینکه همزمان با شروع فصل سرما و بروز پدیده اینورژن، مباحث زیست محیطی و تنفس شهروندان تحت الشعاع قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین منابع ایجاد آلایندگی در سطح شهر، علاوه بر سوخت‌های فسیلی، گازهای متصاعد شونده از خودروها است، بنابراین باید در جهت بهبود اخذ معاینه فنی خودروها اقدام کرد.

وی ادامه داد: البته در سازمان حمل و نقل بار ارتقای کیفیت خودروها و معاینه فنی آنها در برنامه بوده است، اما اکنون با شدت و جدیت بیشتری این موضوع اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان اضافه کرد: هدف ما کاهش آلاینده‌های خروجی از اگزوز خودروها است، بر همین اساس نشست و تعاملاتی را از طریق ستاد معاینه فنی خودروهای اصفهان با فرماندهی پلیس راهور شهرستان و استان داشتیم و تصمیم گرفته شد که برای فرهنگ سازی انجام معاینه فنی ابتدا خود ما در این زمینه اقدامات لازم را درباره خودروهای سازمانی انجام دهیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان اهتمام جدی برای کاهش آلاینده‌های خودروهای خود دارد و این موضوع برای خودروهای باری، سواری و حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها مدنظر است.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار اتوبوس‌های مربوط به شهرداری مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در ادامه طرح، خودروهای آتش نشانی و خدماتی و خودروهای سایر ارگان‌ها در طرح انجام معاینه فنی شرکت می‌کنند، در این راستا پلیس نیز یار و همراه ما است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان افزود: هدف این است که مردم بدانند هیچ فرقی میان خودروهای دولتی و ارگان‌ها با خودروهای شخصی نیست و استثنایی در این زمینه وجود ندارد، هدف ما کاهش آلاینده‌های شهری است تا شهروندان در هوایی پاک تنفس کنند.

طهماسبی گفت: در این راستا پیگیر هستیم تا چند مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تا اواخر امسال و اوایل سال آینده راه اندازی شود، همچنین نوبت دهی مکانیزه برای صرفه جویی در وقت نیز مدنظر است، علاوه بر این خودروهای سنگین نیز از مراکز معاینه فنی ویژه خود می‌توانند استفاده کنند و تمامی این اقدامات گامی در جهت کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای شهر است.

کد خبر 358289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.