خطر زیر گوش مردم است اما کسی توجه نمی‌کند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه به علت کاهش شدید آب‌های زیرزمینی، ساختمان‌های نوساز در اصفهان نیز در حال ترک خوردن و فرونشست است، گفت: خطر در خانه‌ها و زیر گوش مردم است اما کسی به آن توجه نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا صبح امروز غلامحسین عسگری در نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل و هفدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اظهار کرد: به دلیل صیانت از ثروت‌های ملی باید دست از شعار دادن برداشت و در عمل به فکر بحرانی که در آن قرار داریم باشیم.

وی افزود: یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند به حل این مشکل بپردازد، شهرداری و اداره کل راه وشهرسازی نیز باید کمک کنند، مسئولان نیز باید به این باور برسند که واقعا با بحران روبه‌رو هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با تاکید بر اینکه زنگ خطر تخریب خانه‌ها باید به گوش مردم برسد، گفت: مردم اگر به سقف خانه‌هایشان نگاه کنند ترک ها را می‌بینند و علت آن فرونشست ساختمان است، باید واقعیت‌ها را به مردم نشان دهیم و دروغ گفتن به مردم خیانت به آنهاست.

در دامنه اصفهان حدود ۱.۵ متر فرونشست زمین داشته‌ایم

عسگری با اشاره به اینکه اگر زاینده‌رود احیا نشود، نشست پل‌های تاریخی و ساختمان‌های میراث فرهنگی ادامه پیدا می‌کند، افزود: در دامنه اصفهان حدود ۱.۵ متر فرونشست زمین داشته‌ایم، ساختمان‌ها دارد از هم جدا می‌شود و این مسئله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد و از مردم مخفی نگه داشت.

وی اضافه کرد: علت تخریب‌ و فرونشست‌ها در استان اصفهان استفاده نابه‌جا از آب‌های زیرزمینی که در واقع سرمایه‌ای برای آیندگان است، می‌باشد و راه‌حل آن استفاده بهینه از آب و بازچرخانی پساب است.

عسگری ادامه داد: به تازگی مراجعه‌های مردم برای جویاشدن علت فرونشست ساختمان بیشتر شده و در ساختمان‌های اطراف زاینده‌رود نشست ساختمان‌ها کاملا مشهود است. 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه ساختمان‌های مردم سرمایه بسیار بزرگ مالکان خصوصی است، گفت: این ساختمان‌ها ثروت ملی است و باید به فکر آن بود.

عسگری همچنین در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اظهار کرد: این نمایشگاه محل تلاقی افکار، اندیشه‌های اجراکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصولات است، در هفدهمین نمایشگاه نیز امید است با توجه به مسائل روز کشور، تولیدکنندگان داخلی بیش از پیش محصولات خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر انرژی فسیلی کشور در ساختمان مصرف می‌شود، گفت: به دلیل رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان بلافاصله این انرژی‌ها از ساختمان خارج می‌شود در نتیجه به‌منظور صرفه‌جویی انرژی در ساختمان و اجرای مبحث۱۹، طراحان و ناظران ساختمان وظیفه دارند، فرهنگ‌سازی کنند تا مانع هدر رفتن انرژی‌هایی شوند که هزینه‌های زیادی برای تامین آنها صرف می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان همچنین با اشاره به تلاقی زمان برگزاری این نمایشگاه با پدیده اینورژن (وارونگی دما) و فصل سرما، افزود: کاهش سوخت‌های فسیلی در منازل می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا ‌شود.

عسگری همچنین در رابطه با اولین نمایشگاه بین المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل، اظهار کرد:  در این نمایشگاه بیشتر بهره‌وری مدنظر است و این نمایشگاه می‌تواند راهکاری باشد برای ارائه وسایلی که به طور عملی استفاده از آن باعث استفاده بهینه از انرژی در ساختمان‌ها می‌شود.

کد خبر 358283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.