جریان‌های سیاسی تکلیف خود را برای مقابله با تحریم‌ روشن کنند

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: سیاست آمریکا بعد از تحریم‌ها برهم زدن وحدت بین قوای ما و در نتیجه ایجاد اختلاف است.

به گزارش ایمنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: در این رابطه چند نکته حائز اهمیت است؛ نکته اول این است که آمریکا چه می‌کند و تا کجا ایستاده است که جواب آن این است که آمریکا تا جایی پیش می‌رود که ایران یا به فروپاشی برسد و یا اینکه ما تسلیم شویم و به سمت مذاکره برویم. 

موسوی بیوکی ادامه داد: بنابراین آمریکا تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است و همه جا هم می‌گوید ما تحریم‌ها را تشدید کرده‌ایم؛ بنابراین این سیاست آمریکا است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه آمریکا به آن نقطه مورد نظر برسد با وجود برجام نمی‌توانست این کار را انجام دهد، لذا نخستین کاری که کرد خود را از برجام بیرون کشید و این حرکت او می‌توانست یا رفتارهای متقابلی از ایران صورت گیرد که ایران هم از برجام بیرون بیاید و معامله به هم بخورد و یا اینکه دست آمریکا باز باشد برای اینکه بتواند اعمال تحریم کند که در حالت حاضر حالت دوم اتفاق افتاد یعنی سایر کشورها از برجام بیرون نیامدند، اما ایران هم بیرون نیامد و همچنان برجام برقرار است. 

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا هم در این بین خود را بیرون کشید که بتواند به تنهایی اعمال تحریم کند در این شرایط می‌خواهد بگوید که من همه تحریم‌ها را به شرایط قبل از برجام بازمی‌گردانم؛ بنابراین این تحریم‌ها را عام می‌کند برای اینکه به تحریم‌های قبل از برجام برگردد و بگوید من به تنهایی می‌توانم معادل کل کشورها تحریم‌ اعمال کنم. 

نماینده مردم یزد بر همین اساس اضافه کرد: آمریکا کشور به کشور و شرکت به شرکت مذاکره می‌کند تا از این طریق شرکت‌هایی که با ایران در رابطه و تبادل هستند در هر زمینه‌ای آنها را از همکاری با ایران منصرف کنند. به عنوان مثال حتی چند شرکت در استان یزد داشتیم که اینها محدودیت دارند فقط شرکت‌های بزرگ  نفتی و هوایی نیستند که با مشکل مواجه‌اند، بلکه این فشار روی شرکت‌های کوچک هم وجود دارد. 

 موسوی بیوکی در همین رابطه عنوان کرد: آمریکا با شدت ورود کرده و تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند مثلا می‌خواهد فروش نفت ایران را به صفر برساند همه اینها برای این است که ما را به آن آستانه فروپاشی پای تسلیم برساند. 

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ارائه راهکار در مقابل اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ما که نه تسلیم‌پذیر هستیم و نه با آنها مذاکره خواهیم کرد؛ لذا باید به دنبال راه‌حل‌های مقابله باشیم. 

موسوی بیوکی با بیان اینکه ما باید برای تحریم‌های جدید آمریکا برنامه‌ داشته باشیم گفت: عمده این برنامه‌ها به مقاومت و پایداری برمی‌گردد، آمریکا یک کار دیگر هم انجام می‌دهد یعنی روی اعصاب و روان مردم می‌رود در واقع همه را عصبانی می‌کند کاری هم با جناح خاصی ندارد. مجلس و دولت هم ندارد همه را از همدیگر عصبانی می‌کند که در این عصبانیت اتفاقات خوبی در داخل کشور نمی‌افتد، در این مبادله گفت‌وگوها به سمت وحدت پیش نمی‌رویم که این دقیقا سیاست آمریکا است. 

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا بعد از داستان تحریم‌ها برهم زدن وحدت بین قوای ما و درنتیجه ایجاد اختلاف است گفت: باید با اینها مقابله کنیم و راهکارهای خود را برای مقابله با تحریم‌ها پیشنهاد می‌دهیم، نه تنها فراکسیون امید بلکه جریان‌های سیاسی باید تکلیف خود را با این پدیده روشن کنند.

منبع:فارس

کد خبر 358241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.