کهگیلویه و بویراحمد پزشک متخصص زنان ندارد

نماینده کهگیلویه وبویر احمد در شورای عالی استان‌ها گفت: در شهرهای اطراف شهرستان دهدشت‌ هم با جمعیت‌ بالای ۲۰ هزار نفر پزشک متخصص زن وجود ندارد و بسیاری از زنان ما هم به دلیل حجب و حیا به پزشک مرد مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع یکی از دلایل افزایش بیمارهای زنان در منطقه است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها فرزاد آذریان با اشاره به مشکلات پزشکی استان اشاره متبوعش اظهار داشت: از مشهودترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان نبود امکانات و تجهیزات به روز است مثلاً گاهی برای یک عمل ابتدایی مانند لیزر یا «ام آر آی» مجبورند به استان‌های همجوار و یا شهرستان‌های دیگر بروند.

وی گفت: در این شهرستان یک بیمارستان وجود دارد که به لحاظ تجهیزات بسیار خوب است ولی نیروی کاری متخصص ندارد. به دلیل محرومیت منطقه پزشکان فقط برای گذراندن طرح به این مناطق می‌آیند و تنها تجربه کسب می‌کنند و هیچ‌کدام با میل و رغبت به اینجا برای کمک به مناطق محروم نمی‌آیند.

نماینده کهگیلویه وبویر احمد در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از دیگر مشکلات مردم ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان است. یک درمانگاه رایگان‌ وجود دارد که به دلیل مراجعه زیاد مردم باید از پنج صبح در صف بایستند تا عصر نوبتشان بشود تازه از این سیل جمعیت هم فقط ۳۰ الی ۴۰ نفر ویزیت می‌شوند و مابقی دست‌خالی به خانه برگردند.

آذریان افزود: در شهرهای اطراف شهرستان دهدشت‌ هم با جمعیت‌ بالای ۲۰ هزار نفر پزشک متخصص زن وجود ندارد و بسیاری از زنان ما هم به دلیل حجب و حیا به پزشک مرد مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع یکی از دلایل افزایش بیمارهای زنان در منطقه است.

کد خبر 358219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.