صادرات ریالی را به مثابه خروج سرمایه از کشور است

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صادرات وقتی برای کشور مفید است که موجب ورود ارز یا کالا به کشور شود، صادرات ریالی را به مثابه خروج سرمایه از کشور اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی اظهار کرد: ما تهدید تحریم‌ها را به فرصت پیشبرد امور کشور تبدیل خواهیم کرد.

رییس شورای پول و اعتبار برنامه های بانک مرکزی برای جلوگیری از این امر و کمک به صادرکنندگان برای ورود ارز حاصل از صادراتشان به چرخه اقتصادی کشور را تشریح و تاکید کرد: بزودی تمهیداتی را که برای نحوه برگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد درنظر گرفته شده، اعلام می کنیم.

همتی با اشاره به وجود ١٦ استان مرزی در کشور، افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه را به شرط رعایت مواردی، شاه کلید توسعه اقتصاد کشور در شرایط فعلی خواند و ایجاد هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارتخانه های کشور، صمت و جهاد کشاورزی را برای مدیریت صادرات در استان های مرزی ضروری دانست.

افزایش بیش از ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی
رییس کل بانک مرکزی افزود: صادرات غیرنفتی ما در هفت ماه اول امسال ۲۷ میلیارد دلار بوده و نسبت به سال گذشته در همین مدت زمان افزایش بیش از ۱۳ درصدی داشته است.
رییس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفتی کشور از انجام مذاکرات جدی و مثبت با هشت کشوری که معافیت خرید نفت از ایران را گرفته اند، خبر داد.
وی افزود در هفت ماهه امسال ۳۱ میلیارد دلار برای واردات کالاها وخدمات ارز تامین شده که بیش از ۲۳ میلیارد دلار آن توسط بانک مرکزی و کمتر از هفت میلیارد آن توسط صادرکنندگان غیرنفتی درسامانه نیما تامین شده است، از این مبلغ تاکنون ۱۰میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است.

همتی ابراز امیدواری کرد که باتصمیماتی که اتخاذ شده عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما بزودی افزایش یابد.

کد خبر 358209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.