واحدهای تولیدی فعال دارای بدهی بانکی باید حمایت شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز هدف اصلی حفظ تولید است، اظهار کرد: شرایط امروز خاص است بنابراین واحدهایی که بدهی بانکی دارند اما سرپا و فعال هستند باید به نحوی حمایت شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی درهمایش استانداران سراسر کشور با بیان اینکه اکنون آمار واحدهایی که به علت بدهی در تملک بانک‌ها هستند بیش از دو هزار واحد است، اظهار کرد: در شش ماه آینده باید به‌طور ویژه از واحدهای تولیدی حمایت شود زیرا اگر واحدی تعطیل شود، تولید و اشتغال آسیب می بیند .

وزیر صمت افزود: مواردی در واحدهای صنعتی وجود دارد که حتی با وجود مخالفت با قانون توانستیم با همکاری و صحبت موضوع رو حل و فصل کرده و واحد را به تولید برگردانیم.

ثبت سفارش‌ها و اختیارات شورای‌عالی معادن به استان‌ها تفویض شود
رحمانی با تاکید بر لزوم تفویض برخی اختیارات به استان‌ها، گفت: برای انجام بهتر امور لازم است برخی اختیارات از جمله ثبت سفارش‌ها و اختیارات شورای‌عالی معادن به استان‌ها تفویض شود، دفاتر تخصصی نیز ناظر انجام بهتر امور باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد۳۰ درصدی ذخایرکالاهای اساسی در کشور گفت: حفظ زنجیره تولید و تنظیم بازار بهترین راه مقابله با تحریم است و استانداران این دو موضوع را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: ضروری است درشرایط فعلی استانداران هر هفته برای این دو موضوع جلسه بگذارند، ازدفاتر تخصصی نیز فعالیت بیشتر را در این زمینه ها طلب کنند و ستاد تسهیل و ستاد تنظیم بازار به صورت مرتب برگزار شود .

۳۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق تولید بسیار ناچیز است

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در شرایط جدید نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی بیشتر شده و تصویب ۳۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق تولید بسیار ناچیز است .
وی خطاب به استانداران، افزود: چه در طرح رونق تولید و چه سایر طرحها کمک کنید که پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت باشد و اگر طرحی در زنجیره تولید بود و یا با تزریق مختصری نقدینگی قابلیت بهره برداری داشت حتما در اولویت قرار بگیرد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اضافه کرد: در طرح نوسازی و بازسازی واحد های تولیدی نیز که از سال گذشته شروع کردیم واحدها از سود ۱۸ درصد بانکی استقبال نکردند وما نیز در صدد کم کردن این عدد هستیم و فعلا بر روی نرخ ۱۲ درصد توافق کرده ایم.
رحمانی ادامه داد: اگر این طرح جدی گرفته نشود تولید محصول کیفی و صادراتی نخواهد بود .

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ساخت داخلی اقلام مورد استفاده گفت: در وزارت صمت پروژه ویژه ای تعریف کرده ایم که معادل ۱۰ میلیارد دلار واردات سال گذشته به تفکیک استان و رشته در داخل کشور ساخته شود .

رشد ۳۰ درصدی ذخایر کالاهای اساسی

وی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی در آبان ماه سال‌جاری نسبت به شهریور ماه، ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و معاونت بازرگانی داخلی در این زمینه فعالانه بازار و تولید را رصد می کنند.

رحمانی با تأکید بر اینکه اکنون صادرات باید توجیه اقتصادی داشته باشد، یاد آور شد: شرایط جدید تحریم‌ها فرصتی برای صادرات محصولاتی نظیر مواد معدنی، صنایع دستی و ساخته ها و تولیدات داخل کشور است.

کد خبر 358192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.