گردش ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی در اصفهان

معاون عمرانی شهرداری اصفهان از گردش مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه های عمرانی در شهر اصفهان خبر داد و گفت: قرارداد ۱۲۰ میلیارد تومان از این پروژه ها طی یک سال گذشته منعقد شده است.

به گزارش ایمنا، ایرج مظفر با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه‌های مختلف عمرانی در محلات و مناطق شهر اصفهان در حال ساخت و اجرایی شدن است، اظهار کرد: اگرچه یکی از سیاست های مدیریت شهری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است، اما با این وجود بیش از ۲۲۷ پروژه دیگر در سطح شهر اصفهان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین توانستیم بخشی از بدهی پیمانکاران را پرداخت کنیم تا همچنان چرخ طرح‌های عمرانی شهر حرکت کند.

معاون عمرانی شهردار اصفهان تصریح کرد: تقاطع اشکاوند در دوربرگردان خروجی سالن اجلاس سران همزمان با دو کیلومتر از رینگ چهارم ساخته شده و آماده بهره‌برداری است که با افتتاح  آن ارتباط شریانی ورودی جنوب شرقی شهر با رینگ حفاظتی اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه شش نیز طرح پارک پردیس هنر با متراژ ۸۰ هزار مترمربع در حال احداث است که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا دو ماه آینده آماده بهره برداری است؛ تکمیل این پروژه فضایی چند جانبه برای تفریح و نشاط خانواده‌ها را فراهم می‌آورد.

احداث فرهنگسرا در منطقه حصه اصفهان

مظفر با اشاره به احداث فرهنگسرا در منطقه حصه اصفهان گفت: در این پروژه سه هزار متر آمفی تئاتر در فضای روباز، همچنین گلخانه، باغ گلها و فضای تفریحی – فرهنگی در نظر گرفته شده و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است تا در راستای سیاست مدیریت شهری اصفهان مبنی بر توسعه متوازن امکانات و خدمات و توجه به مناطق محروم، زیرساخت‌های فرهنگی در منطقه حصه نیز ایجاد شود.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۰ و در محله حصه، فرهنگسرای دیگری ویژه کودکان و نوجوانان نیز در دست احداث است که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد؛ این فرهنگسرا تا ۱۵ روز آینده به بهره برداری می رسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در همین منطقه محوطه سازی پارک شهید روح الامین نیز در حال اتمام است، تصریح کرد: احداث ادامه پل قطار شهری در میدان استقلال که حدود ۴۰ درصد آن به دلیل بهره‌برداری از پروژه میدان استقلال انجام شده بود، اما ۶۰ درصد آن به علت طراحی و تعیین تکلیف ادامه پل تا ایستگاه عاشق آباد، امکان اجرایی نداشت در این دوره از مدیریت شهری آغاز شد و تاکنون۷۰ درصد پیشرفت داشته است؛ احداث این پل به سبب کاهش بار ترافیکی و ایجاد دسترسی‌های مستقیم و ایمن در محل ورودی شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

مظفر با اشاره به احداث یک سالن ورزشی فرهنگی در منطقه پنج افزود: سالن سرپوشیده «مادر و کودک» در خیابان محتشم کاشانی آماده با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال بهره برداری است، همچنین یک سالن ورزشی دیگر هم در منطقه ۱۳ در مراحل نهایی ساخت است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ خیابان سازی نیز در شهر انجام شده است، گفت: همچنین در حوزه پیاده روسازی شهرداری در این دوره ۲۵ پروژه در سطح مناطق اجرایی کرده است.

آغاز عملیات اجرایی حلقه چهارم ترافیکی اصفهان

معاون عمرانی شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین طی تابستان امسال، انتقال آب از تصفیه خانه شاهین شهر به فضای سبز مناطق ۲ و ۱۲ با لوله گذاری و پمپاژ انجام شده که در این خصوص ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در شمال شرق و شرق اصفهان را آغاز کرده ایم که قرار است، این طرح از کارخانه قند آغاز شود و با تکمیل تقاطع غیرهمسطح اردستانی و بلوار فرزانگان ترافیک مناطق ۱۴، ۱۰ و ۷ ظرف دو سال آینده رفع شود، به همین دلیل این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی و ترافیکی شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پروژه احداث مرکز توانمندسازی بانوان به عنوان نخستین مرکز شهر اصفهان در این حوزه گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در منطقه ۱۲ در حال ساخت است که با بهره برداری از آن بخشی از مشکلات زنان سرپرست خانوار رفع و جایگاه اجتماعی این افراد ارتقا می یابد.  

معاون عمرانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر اصفهان در دست اقدام است، تصریح کرد: قرارداد ۱۲۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها طی یک سال گذشته منعقد شده است. همچنین شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته توانسته است، ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی را نیز به پایان رسانده و تحویل دهد.   

هشت هزار متر فضای پارک به منطقه ۳ اضافه می‌شود

مظفر با بیان اینکه پارکینگ اردیبهشت و پارکینگ بازار کمر زرین در مناطق یک و سه شهرداری در حال احداث است، اظهار کرد: پارکینگ کمرزرین یک طرح مشارکتی است که در دو طبقه احداث خواهد شد و با بهره‌برداری از آن، هشت هزار مترمربع فضای پارک برای خودروها در منطقه سه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچند هم اکنون با مسئله تحریم‌ها، افزایش نرخ مصالح ساختمانی و رکود اقتصادی مواجه هستیم، اما تلاش ما در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام است؛ برخی تأکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام را امری ساده تلقی می‌کنند در حالی که اگر بدهی پیمانکاران پرداخت نمی‌شد، چرخ طرح‌های عمرانی شهر به حرکت در نمی آمد.

کد خبر 358186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.