اختصاص زمینی توسط شهرداری برای خارج کردن مشاغل مزاحم از شهر

رییس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های شهری شهرداری بیرجند گفت: با وجود اینکه تعداد مشاغل مزاحمی که در شهر فعالیت دارند زیاد نیست اما تقریباً در یک منطقه قرار گرفته‌اند و موجب اذیت ساکنان آن منطقه شده‌اند.

حسن خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر، اظهار کرد: قطعه زمینی به مساحت بیش از ۱۰ هکتار برای انتقال مشاغل مزاحم از جمله تعمیرات ماشین و صنوفی که دارای آلایندگی صدا است، به خارج از محدوده شهری از شهرداری تحویل گرفته‌ایم و در حال آماده کردن زیرساخت‌ها هستیم. این زمین در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر واقع است و  فکر می‌کنم اوایل سال آینده صنوف مزاحم را به خارج از شهر منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد مشاغل مزاجم داخل شهر فعالیت دارند، ادامه داد: با وجود اینکه تعداد این مشاغل زیاد نیست اما تقریباً بخشی از تراکم شهر را به طور کامل اشغال کرده‌اند و باعث ایجاد آزار و اذیت ساکنان آن مناطق شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند در مورد ساماندهی دستفروشان در شهر، گفت: برنامه‌ریزی برای ساماندهی دستفروشان از ابتدای سال جاری انجام شده و پس از شهر مشهد،‌ بیرجند دومین شهری است که تمام دستفروشان را ساماندهی و در بازارهای تحت نظارت سازمان جانمایی و اسکان داده و انتقال تمامی دستفروشان به سمت بازارهای تحت نظارت سازمان در مراحل پایانی است.

خسروی گفت: اکثر صنوف شهر بیرجند زیرنظر اتحادیه فعالیت دارند و شاید بتوان گفت تنها پنج درصد صنوف جزء اتحادیه‌ها نبوده یا پروانه کسب ندارند.

وی در مورد سهم مشاغل مزاحم در میزان آلودگی هوای شهر بیرجند، تصریح کرد: خوشبختانه بیرجند جزو پاکیزه‌ترین شهرهای ایران است و با آلودگی هوا در شهر مواجه نیستیم.

کد خبر 358174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.