سامان یافتن معیشت مردم با گردش چرخه تولید امکان‌پذیر است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: رمز گشایش مشکلات جامعه، تولید است و برای رهایی از مشکلات اقتصادی و سامان یافتن معیشت مردم باید چرخه تولید در جامعه در گردش باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام سید رضا تقوی در جمع بیش از ۲۰ نفر از تولیدکنندگان گوشت در کشور ارمنستان، اظهار کرد: تولید به معنای این است؛ یک شی که استعدادی در آن است با روش‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های دقیق، استعدادهای آن را از قوه به فعل برسانیم.

وی افزود: رمز گشایش مشکلات جامعه، تولید است و برای رهایی از مشکلات اقتصادی و سامان یافتن معیشت مردم باید چرخه تولیدی در جامعه در گردش باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تولید تورم کنترل می شود و با تامین معیشت مردم استقلال حفظ و از عزت پاسداری می‌شود؛ زیرا تولید با این نگاه یک عبادت است؛ زیرا کسی که کار کند برای آنکه بی نیاز شود، دست گدایی به سمت دیگران دراز نکند، خود را حفظ نماید و به دیگران خدمت کند با این نگاه تولید یک عبادت محسوب می شود.

وی تولید را دارای ضوابطی دانست و گفت: تأمین نیازهای جامعه، کیفیت مناسب و آسیب نرساندن به بخش‌های دیگر جامعه از مسائل اساسی که باید در تولید به آن توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با مهم برشمردن اهمیت کار تولیدکنندگان گوشت در کشور ارمنستان گفت: مواد پرتئینی یکی از مواد اصلی در تغذیه مردم است و شما با عرضه این ماده به جامعه، زنجیره تغذیه را کامل می‌کنید؛ زیرا اگر این ماده غذایی از چرخه حذف شود، سلامت جامعه و امنیت غذایی ما به خطر می افتد و اگر امنیت غذایی آسیب ببیند، ما در آینده دیگر متفکر و استعداد درخشان نخواهیم داشت؛ چرا که نقش تغذیه از نظر جسمی و فیزیولوژیکی بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: کشور ارمنستان همسایه خوبی است، ارامنه مردم فهمیده، مودب و منظبتی هستند و ارتباط خوبی بین کشور ما و ارمنستان وجود دارد، مسئولان سیاسی و فرهنگی ما باید از این دوستی به خوبی استفاده کنند؛ زیرا بستر کار در این کشور آماده است و من معتقدم که برای توسعه روابط و همکاری‌های بین دو کشور زمینه فراهم است، ما می توانیم از این فضا بهره بگیریم.

در این سفر، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه از کشتارگاه آرزانی در حومه شهر ایروان ارمنستان بازدید کرد.

این کشتارگاه به ظرفیت ۶۵۰ راس در روز تحت نظارت شرعی و بهداشتی جمهوری اسلامی ایران گوشت گوسفند تازه برای صادرات به ایران تولید می کند.

همچنین نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و هئیت همراه از کشتارگاه ماسیس ارمنستان که با سرمایه گذاری جمعی از جهادگران و سنگرسازان بی سنگر تاسیس شده است، بازدید کردند.

این کشتارگاه از پیشرفته ترین تجهیزات که تماما ساخت داخل و تولید ملی است، احداث گردیده و در منطقه قفقاز بی نظیر می باشد و ظرفیت کشتار روزانه ۱۵۰۰ راس دام سبک را دارا است.

در این سفر، مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با رئیس سرویس امنیت غذایی جمهوری ارمنستان ملاقات کرد.

فلسفی در این ملاقات ضمن تشریح وضعیت نظارت بر تولیدات حلال در جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای هدف آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای راه اندازی دفتر حلال برای نظارت شرعی و صدور گواهینامه حلال برای تولیدات پروتئینی کشور ارمنستان تحت نظارت نمایندگان شرعی ایران را اعلام کرد که با استقبال طرف ارمنی مواجه شد.

در پایان این دیدار که با حضور دکتر رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان صورت پذیرفت، لوح یادبود نشان حلال و کد نظارت شرعی جمهوری اسلامی ایران به طرف ارمنی اهداء گردید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با همراهی رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و فلسفی مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه برای شرکت در برنامه های فرهنگی ویژه مسلمانان، سخنرانی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام علی بن موسی الرضا علیهم السلام و ملاقات با مقامات رسمی در کشور ارمنستان در مورد تاسیس مرکز تهیه و تولید غذای حلال و بازدید از چهار کشتارگاه تولید گوشت به کشور ارمنستان عزیمت کرد.

کد خبر 358149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.