۱۳ آبان هیچ اتفاقی نیفتاد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تحمیل تحریم اثری بر ملت نمی‌گذارد، با اینکه می گفتند از ۱۳ آبان مملکت ناآرام می‌شود و مردم به خیابان‌ها می ریزند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: هر قدمی که برای نماز جمعه بردارید، نگرانی و اضطراب روز قیامت از شما برطرف خواهد شد؛ همچنین پیامبر فرمودند که هرکس در زمان حیات یا پس از مرگ من، نماز جمعه را ترک کند، خداوند کارهای او را سامان ندهد.

وی افزود: طبق احادیث، نماز جمعه به عنوان یک نماز واجب توصیه شده است و نباید در این روز مساجد باز باشند و آشکارا دهن‌کجی کنند، آن هم به نمازی که به گفته رسول خدا ثواب حج را دارد و به نوعی نمازی سیاسی و اجتماعی است و مشکلات و انتقادات جامعه در خطبه‌های آن بازگو می شود.

میردامادی تصریح کرد: بنابراین باید سعی کنیم خود را حتی اگر مسافر هم هستیم به نماز جمعه برسانیم، زیرا ثواب نماز جمعه مسافر صد برابر کسانی است که در شهر خود در نماز جمعه شرکت می کنند.

رونق اسلام در رونق نماز جمعه است

وی با بیان اینکه جنگ امروز بیش از آنکه اقتصادی باشد، فرهنگی است و رسانه‌های معاند، ایمان جوانان را هدف گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی مطمئن باشد که هرچه فشار وارد کند، عزت و قدرت ملت ما بیشتر خواهد شد و لازم به ذکر است که چنین شبی پیامبر از مکه به مدینه هجرت کردند و اولین اقدام ایشان در مدینه، ساختن مسجد و برپایی نماز جمعه بود، از این رو رونق اسلام در رونق نماز جمعه است.

میردامادی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۸ در چنین هفته‌ای تحریم‌های آمریکایی علیه ایران آغاز شد، گفت: در این چهل سال به گفته رهبری آنها ذلیل‌تر و ما استعدادهایمان شکوفاتر شده است، اکنون ملاحظه کنید که تحمیل تحریم اثری بر ملت نمی گذارد و با اینکه می گفتند از ۱۳ آبان مملکت ناآرام می شود و مردم به خیابان ها می ریزند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

مسئولان حقوق‌های نجومی و خرج‌های اضافه را کم کنند

وی افزود: مومن مانند کوه است و هیچ طوفانی نمی تواند او را تکان دهد، این در حالی است که مشکلات وجود دارد و از مسئولان می خواهیم که حقوق‌های نجومی و خرج‌های اضافه را کم کنند و با تلاش بیشتر مردم را از فشار های وارده، بیرون بیاورند و از مردم هم می‌خواهیم که صبر و بردباری داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه به همان میزان که در تمام رشته‌ها، پزشکی، کشاورزی و ... پیشرفت داشتیم و قوی‌تر شده ایم، آمریکا نیز رو به افول است، گفت: نعره‌کشی‌های رییس جمهور آمریکا به دلیل از دست رفتن قدرت این کشور در جامعه بین‌الملل است.

وی افزود: زمانی آیت‌الله جوادی آملی به گورباچف گفتند که مشکل شما اقتصادی نیست، بلکه خدازدایی است و دیر یا زود آمریکای جنایت کار را نیز گرفتار خواهد کرد؛ حتی مقام معظم رهبری نیز مرتب در نطق های خود می فرمایند اطمینان داشته باشید که آمریکا در حال افول است و ما آینده درخشانی خواهیم داشت.

در عراق پول ایران را قبول نمی کردند

میردامادی  با اشاره به حرکت بسیار عظیم اربعین که کنگره‌ای باشکوه بود، اظهار کرد: از دولت و بانک مرکزی گله دارم، آنها گفته بودند که پول و ارز ملت ایران تا این حد به سیر نزولی و ارزش پایین نخواهد رسید، این در حالی است که زائران در عراق با مشکل روبرو بودند و در عراق پول ایران را قبول نمی کردند؛ آیا مقصر آمریکا است یا چنین مسائلی نتیجه ضعف مدیریت، بی تدبیری و بی دقتی است.

وی افزود: در سال ۱۳۵۲ مقام معظم رهبری مصادف با اربعین، در مشهد سخنرانی و تفسیر داشتند و آن زمان فرمودند که روایاتی که ثواب اربعین را ذکر می کند زیاد است و معتقدم که شیعیان یک جا باید جمع شوند و کنگره ای تشکیل دهند و بهترین مکان را کربلا معرفی کردند.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان گفت: بر اساس شنیده ها، در برخی جاها کارهایی غیر اسلامی به عنوان روشن فکری و برای شادی ملت انجام می شود، کنسرت برگزار می کنند یا شرایط را برای موتور سواری زنان فراهم کنند، غافل از اینکه با این کار عزت و شان زن پایین می آید.

میردامادی تأکید کرد: عفت و عزت زن به حجاب است؛ زن باید مانند طلا پوشیده شود؛ اینها شادی دادن نیست و باید از راه صحیح مشکلات را رفع کرد، این نکات را به مسئولان نیز گوشزد کنیم.

کد خبر 358119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.