حاکمیت نظام سرمایه‌داری به شکست اقتصادی منجر می‌شود

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: با افزایش سود بانکی، اقتصاد کشور با مشکلاتی مانند فقر، کاهش تولید، بیکاری و فساد روبه رو شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به وضعیت سود های بانکی در کشور اظهار کرد: یکی از معضلات جدی کشور که بخش های مختلف را تحت تاثیر قرار داده است سود های بانکی بالا برای سپرده گذاران و دریافت کنندگان وام است که با افزایش سود بانکی، اقتصاد کشور با مشکلاتی مانند فقر، کاهش تولید، بیکاری و فساد روبرو شد.

وی افزود: باید سودهای بانکی برای سپرده گذاری و ارایه تسهیلات کاهش پیدا کند تا اینکه بخش تولید  با سرمایه گذاری افراد رونق پیدا کند و پول و اعتبارات در بانک ها سپرده گذاری نشود که چنین سودهای بانکی ربا محسوب می شود و به معیشت مردم و اقتصاد جامعه خسارت وارد می کند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی منجر به ایجاد اشغال خواهد شد، تصریح کرد: سود بالای تسهیلات بانکی دغدغه های زیادی را برای افراد جویای کار و اشغال زایی ایجاد کرده و مانع از اشتغال جوانان شده است.

وی با بیان اینکه گروهی از سرمایه داران به جای کمک به رشد اقتصادی تنها منفعت خود را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: تصاحب زمین ها و امکانات توسط برخی افراد سرمایه دار مشکلات کشور را دو چندان کرده است و باید قوه قضاییه مانع از تصرف های غیرمجاز زمین توسط این افراد بشود.

وی گفت: حاکمیت نظام سرمایه داری در کشور به شکست اقتصادی و رکود منجر می شود و آنگاه مردم عادی جامعه قادر به استفاده از کمترین امکانات و بسترهای تفریحی، رفاهی و اقتصادی نخواهند بود.

وی اجرای دستورات اسلامی در حوزه اقتصاد کشور را مهم خواند و گفت: زکات، خمس، انفاق و وقف از جمله مهمترین دستورات اقتصادی دین اسلام است که تفکرات غلط جامعه این دستورات را به حاشیه برده اند و رباخواری و فرهنگ های غلط مانند آن در جامعه رواج یافته است.

حجت‌الاسلام رشیدیان به حضور حماسی و خروش مردم در ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: شعارهای مرگ بر آمریکا ملت ایران در ۱۳ آبان‌ماه نشان انزجار مردم ایران از دولتمردان آمریکا بود که مشکل‌های زیادی را برای ملت های مظلوم عالم ایجاد کرده اند و مردم ایران همچنان روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی ایران شکست آمریکا را وعده داده بود امروز می‌بینیم آمریکا در مدیریت داخلی کشور خود درمانده است و توان مقابله با ایران را هم ندارد.

وی عملکرد شورای نگهبان در حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی را مهم دانست و تأکید کرد: ایرادات وارده به برنامه CFT نشان از آگاهی و نقش این نهاد در حفظ منافع ملی دارد و مجلس باید ایرادات وارده را رفع کند.

کد خبر 358117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.