قرار نیست تحریم‌ها تا ابد ادامه داشته باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران تحریم باید خریدها را براساس الویت انجام دهیم و این را بدانیم که قرار نیست تحریم‌ها تا ابد ادامه داشته باشد.

به گزارش ایمنا، سیده حمیده زرآبادی در خصوص نحوه نوسازی ناوگان هوایی در دوران تحریم ها، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در حوزه هوایی باید انجام شود، نوسازی ناوگان و خریداری ناوگان جدید با تکنولوژی روز است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های اعمال شده، این خرید باید از طریق واسطه‌ها انجام شود و شاید به این دلیل بسیاری از خریدها گران‌تر و چندین برابر قیمت واقعی‌شان شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان تحریم باید اولویت‌بندی انجام شود، گفت: اینکه این خرید می‌تواند برای کشور چه  دستاوردی داشته باشد باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: در خصوص خطوط حمل و نقل، نیازها باید از سوی وزارت راه و شهرسازی الویت‌بندی شده و یک نیازسنجی در جامعه انجام شود.

 زرآبادی با تاکید بر اینکه مشکل کار ما این است که نیازسنجی نمی کنیم، افزود: ممکن است خطوط هوایی ما زیاد به نوسازی نیازی نداشته باشد و اولویت با خطوط ریلی باشد، پس باید به این نتیجه برسیم که در کجا نیاز به نوسازی داریم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: در حمل و نقل باید خودکفایی نسبی داشته باشیم تا بتوانیم با هزینه کمتر این کارها را انجام دهیم، در دوران تحریم نیز باید خریدها را براساس الویت انجام دهیم و این را بدانیم که  قرار نیست تحریم‌ها تا ابد ادامه داشته باشند.

منبع: خانه ملت 

کد خبر 358113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.