استمرار کانال‌های مؤثر مالی شرط اجرای برجام است

عضو فراکسیون ولایی مجلس اعتقاد دارد استمرار کانال‌های موثر مالی برای تعامل با ایران شرط اجرای برجام اروپایی است از این رو قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت باید جبران شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه‌ملت، علیرضا ابراهیمی در خصوص قطع دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به سوئیفت، گفت: جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی نباید سیاست زده بشود، زیرا در این صورت کشورها دیگر به بسترهای مبادلات بین المللی توجه نمی کنند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احتمال منصرف شدن آمریکا از قطع دسترسی ایران به سوئیفت وجود داشت، اظهار کرد: در واقع اروپایی ها که از همپیمانان ایالات متحده محسوب می شوند تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از این اقدام انجام دادند، زیرا خودشان به خوبی می دانند که منافع زیادی از مراوده با ایران بدست می آورند.

وی ادامه داد: سوئیفت سیستم پولی جهانی است که تراکنش های مالی فرامرزی از طریق آن انجام می شود از این رو حتما کاخ سفید با فشارهای بین المللی مواجه خواهد شد؛ زیرا کشورهای بسیاری با ایران مبادلات مالی دارند و این اقدام یکجانبه آمریکا به آنها ضرر خواهد زد.

تلاش مسئولان سوئیفت برای منصرف کردن آمریکا از اعمال تحریم علیه ایران

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که چندی پیش نیز مسئولان سوئیفت با دولتمردان ایالات متحده دیدارهایی داشتند تا این مجموعه را از سیاست زدگی دور کنند، تصریح کرد: در واقع آنها دریافتند که این اقدام ترامپ می تواند حیات سوئیفت را به خطر بیندازد زیرا زمینه ایجاد کانال مالی مستقل اروپایی‌ها را تسهیل می کند.

ابراهیمی افزود: یکی از شروط مربوط به برجام اروپایی حفظ و استمرار کانال‌های موثر مالی برای تعامل با ایران است که چندی پیش در بند هشتم بیانیه پایانی نشست وین مورد توجه قرار گرفته است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واشنگتن مجبور به عقب نشینی از این تصمیم خود خواهد شد، خاطرنشان کرد: شاید این شبکه مالی به علت آنچه که "ثبات و تمامیت سیستم مالی جهانی" عنوان کرده دسترسی‌ها را  قطع کرده باشد، اما زمانی که متوجه ضررهای آتی شود حتما بازگشت از این اقدام خواهد داشت.

کد خبر 358101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.