طهرانی: آماده دریافت پیشنهادات شهروندان برای اداره ارزان شهر هستیم

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: آماده شنیدن پیشنهادات شهروندان برای کاهش هزینه‌های نگهداری و ارزان‌ اداره‌کردن شهر هستیم.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بخشی از هزینههای شهر جاری است و در هر شرایطی باید خدماتی به شهروندان ارائه شود، این امور تعطیلناپذیر است مثل نظافت شهر و جمع‌آوری زباله که روزانه ۲۰۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان سه هزار و ۲۰۰ هکتار فضای مالکیتی پارک‌ها و فضای سبز شهر را در اختیار دارد، افزود: روزانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نگهداری فضای سبز، آبیاری، گسترش و گُل‌کاری و ... شهر اصفهان است، البته نگهداری فضای سبز در تابستان امسال کار مشقّت باری بود، اما با تمام سختی‌ها فضای سبز به خوبی نگهداری شد تا شهروندان از طراوت آن لذت ببرند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان اظهارکرد: در بخش حمل و نقل نیز شهرداری اصفهان هزینههای زیادی را صرف می‌کند تا در بهبود فضای روانی شهر و جلوگیری از آلودگی هوا کمک کرده باشد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای قطار شهری هزینه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر هر مسافر برای انجام هر سفر با قطار شهری تنها ۷۰۰ تومان نرخ بلیت را پرداخت میکند در حالی که هر سفر شهروندان ۶۵۰۰ تومان برای شهرداری هزینه دارد.

طهرانی ادامه داد: شهرداری اصفهان روزانه ۴۰۰ میلیون تومان برای اتوبوسرانی هزینه می‌کند، زیرا از مسافران ۵۰۰ تومان هزینه بلیت دریافت میشود، در حالی که هزینه هر مسافر بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه برای ساخت قطار شهری روزانه یک میلیارد تومان هزینه عمرانی می‌شود، گفت: اگر سه هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان به طور کامل محقق شود و این بودجه را تقسیم بر ۳۶۵ روز سال کنیم، حدود هشت میلیارد تومان در روز هزینه‌های جاری و عمرانی شهر است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان آماده شنیدن پیشنهادات شهروندان برای کاهش هزینه‌های نگهداری و ارزان‌ اداره‌کردن شهر است، پایان امسال هزینههای سال جاری و سال‌های گذشته مقایسه می‌شود تا علی‌رغم گران شدن هزینه‌ها و تورم، میزان کاهش هزینه‌ها مشخص شود.

طهرانی از شهروندان درخواست کرد: برای کاهش هر چه بیشتر هزینه‌ها، ترافیک و انجام سفرهای ارزان در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کد خبر 358096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.