داشبوردهای مدیریتی آمارنامه‌ شهرداری اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: تهیه نسخه موبایل از منتخب آمارنامه شهرداری، راه‌اندازی داشبوردهای مدیریتی آمارنامه شهر اصفهان و جمع آوری مکانیزه آمار و اطلاعات شهری از برنامه‌های آینده مدیریت شهری اصفهان است.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: داشبوردهای مدیریتی آمارنامه‌ شهرداری اصفهان با همکاری مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه آمارنامه سال ۹۶ شهر اصفهان به عنوان دهمین سال تهیه آمارنامه شهر با همکاری بیش از ۶۰ ارگان شهری تهیه شده و دارای ۲۰ فصل بر اساس استاندارد ISIC است، تصریح کرد: اطلاعات این آمارها از طریق مکاتبه با ۶۰ ارگان شهر اصفهان به دست آمده است و در نظر داریم برای سال آینده اطلاعات به صورت مکانیزه و از طریق سیستم جمع آوری شود.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه کتاب آمارنامه یکی از منابعی است که دست اندرکاران مدیریت شهری می‌توانند از آن استفاده‌های خوبی داشته باشند، افزود: آمارنامه شهری سال ۹۶ بر روی پرتال شهرداری اصفهان قرار گرفته است و کتاب آن نیز به زودی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: سعی داریم در سال آینده امکان جستجوی موضوعی و کلیدواژه‌ها را برای آمارنامه شهرداری اصفهان فراهم کنیم.

فردانی با بیان اینکه برای تهیه این کتاب از ابتدای فرآیند جمع آوری مطالب تا چاپ، حدود ۱۵۰۰ الی ۱۷۰۰ نفر-ساعت کار کارشناسی انجام شده است، گفت: این آمارنامه تنها کتابی است که اطلاعات شهری در هر زمینه‌ را جمع‌آوری می‌کند.

وی افزود: براساس آمارنامه سال ۹۶ جمعیت شهر اصفهان پیرتر شده است و آمار رشد جمعیت کاهش یافته است و ۶۲۰ هزار خانواده در شهر اصفهان اقامت دارند.

 مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان اظهارکرد: در خصوص اقلیم شهر اصفهان، آمارنامه شهر نشان می دهد  میزان بارش‌ها در سال گذشته ۹۰ میلی متر و در سال ۹۵، ۷۱ میلی متر بوده است ولی در مقایسه با میانگین ۳۰ ساله که ۱۴۰ میلی متر بوده، میزان بارش‌ها ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارنامه سال ۹۶، کیفیت آب‌های سطحی ( WQI) مانند زاینده‌رود کاهش یافته است، تصریح کرد: در خصوص مصرف انرژی، مصرف بنزین در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به میزان پنج درصد، مصرف آب پنج درصد، مصرف برق چهار درصد و مصرف گاز ۹ درصد افزایش داشته است.

فردانی با بیان اینکه بر اساس آمارنامه سال ۹۶ در بخش فضای سبز، سرانه فضای سبز اصفهان ۲۷.۷ مترمربع است، افزود: کل فضای سبز شهر اصفهان ۵۴ میلیون و ۵۰۰ مترمربع است.

کد خبر 358095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.