لزوم کمک دولت به اتمام نوسازی بافت پیرامون حرم امام رضا(ع)

شهردار مشهد با اشاره به نیمه تمام بودن طرح نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم حضرت رضا (ع) بعد از ۲۵ سال، گفت: زیبنده جمهوری اسلامی نیست که طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر که متعلق به همه شیعیان جهان است نیمه تمام بماند و از دولت می‌خواهیم به ما کمک کند تا این طرح به پایان برسد.

به گزارش ایمنا، قاسم تقی‌زاده خامسی، در ویژه‌برنامه زنده تلویزیونی "چهل هشتم"، اظهار کرد: مشهد سالانه پذیرای حضور ۳۰ میلیون زائر است در حالی که بزرگترین شهر توریستی جهان در سال تنها پذیرای ۱۹ میلیون نفر است و شهر مشهد در این زمینه در جهان اول است که با توجه به این موضوع از دولت‌ مردان می‌خواهیم این ۳۰ میلیون زائر را ببینند و ما را در خدمات‌رسانی بهتر به زائران حضرت رضا (ع) یاری کنند.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به بازدید از ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده که با مشارکت شهرداری مشهد و اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف شهر برپا شده است، افزود: در این ایستگاه‌ها که تنها یکی از آن‌ها پذیرای ۱۵۰ هزار زائر پیاده بوده است خدمات مختلفی شامل تغذیه، خیاطی، واکس و تعمیر کفش، خدمات درمانی و سایر خدمات مورد نیاز زائران توسط خود مردم ارائه می‌شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: ما برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی، طرح خادمان افتخاری زائران را با شعار "مهمان داریم، مهربان باشیم"، اجرا کردیم که در این طرح ۱۰ هزار نفر از شهروندان مشارکت کرده‌اند و قصد داریم ارتباط با آن‌ها پس از پایان ماه صفر قطع نشود تا سال آینده آموزش‌های لازم را در این زمینه به آن‌ها ارائه دهیم.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی شهرداری مشهد به زائران رضوی، گفت: شهرداری مشهد در حوزه رُفت و روب، خدمات شهری، حمل و نقل و فضاسازی شهر مناسب آخر صفر اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی شعار "مهمان داریم مهربان باشیم" از یک ماه قبل در تابلوها، بیلبوردها و سایر فضاهای تبلیغاتی اکران و شهر مشهد متناسب با آخر صفر فضا آرایی شده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل نیز روز گذشته –چهارشنبه ۱۶ آبان ماه- شاهد ثبت یک رکورد در قطار شهری مشهد با جابه‌جایی ۲۰۷ هزار مسافر بودیم، اظهار کرد: ما همه خادمان امام رضا (ع) هستیم و امیدواریم زائران در مدتی که در مشهد حضور دارند از خدمات ارائه شده از سوی شهرداری مشهد رضایت داشته باشند.

کد خبر 358068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.