جمعه بازار کتاب به میدان امام علی منتقل می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: مطالعات در زمینه ساماندهی مشاغل مناسب با کارکرد مطلوب در میدان امام علی اصفهان در حال بررسی است.

محمد مجیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۳ هزار مترمربع فضا در میدان علی(ع) در اختیار است که برای برگزاری بازارهای یک روزه همانند جمعه بازار کتاب مناسب است.

وی افزود: مکان فعلی جمله بازار کتاب از نظر مکان قرارگیری در پارکینگ و مشکلات تهویه‌ای مناسب نیست و با برخی از فعالان جمعه بازار دراین باره صحبت شده است؛ در این راستا ارائه و اجرای طرحی مناسب برای فضای روی میدان علی(ع) جهت برپایی روز بازارها و شب بازارها در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: البته این طراحی نباید به فضای میدان و واحدهای صنفی آسیب بزند، بنابراین در نظر داریم گروه‌های مختلف صنفی، اجتماعی و کسب و کار را برای ارائه خدمات به میدان امام علی منتقل کنیم.

مجیری با بیان اینکه می‌توان جمعه بازار کتاب، بازار روز لوازم کامپیوتر و بازار صنایع دستی را در میدان امام علی برگزار کرد، ادامه داد: میدان امام علی به پایگاهی برای گروه های مختلف اجتماعی و کسب و کار تبدیل می شود تا از فضای میدان برای ارائه کالای خود استفاده کنند؛ این امر موجب رونق کسب و کار و رفت و آمد به میدان امام علی می‌شود و رضایت کسبه میدان را نیز در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم مکان مورد نظر برای روزبازارها و شب‌بازارها را تا پایان سال و در بهمن‌ماه بهره‌برداری کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان  نیز در این‌باره به ایمنا گفت: درباره انتقال جمعه بازار کتاب هنوز تصمیم‌گیری نشده است؛ پارکینگ واقع در خیابان طالقانی که جمعه بازار کتاب در آن برگزار می شود چندان شایسته این کار نیست و نیازمند جانمایی مناسب است تا برای شهروندان و عرضه کنندگان کتاب فضایی مناسب باشد.

علیرضا صلواتی افزود: صبح روز جمعه مشکل ترافیکی در محدوده محل برگزاری جمعه بازار کتاب وجود ندارد؛ اما شرایط محیطی و امکانات چندان در خور شأن برگزاری این جمعه بازار نیست.

کد خبر 358053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.