آخرین وضعیت محیط‌بانان زخمی قمیشلو

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: یکی از محیط‌بانان قمیشلو که پایش در درگیری بین شکارچیان غیرمجاز و محیط‌بانان مجروح شده بود، مورد عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر وضع جسمی بهتری دارد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره وضعیت سلامت دو محیط‌بان زخمی قمیشلو، اظهار کرد: یکی از محیط‌بانان که پای او به شدت مجروح شده بود ۱۴ آبان‌ماه مورد عمل جراحی قرار گرفت  که عمل وی چهار ساعت طول کشید و اکنون شرایط جسمی خوبی دارد

وی گفت: تعداد زیادی ساچمه در پای این محیط‌بان وجود داشت و استخوان ران او هم شکسته بود که در سه هفته گذشته به علت وخامت زخم‌ها پزشک معالج اجازه عمل جراحی نمی‌داد.

جمشیدیان افزود: این محیط‌بان برای سپری کردن دوره درمان همچنان در بیمارستان بستری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محیط‌بانان هم که به علت اصابت ساچمه دستش شکسته بود در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده است و وضعیت سلامت مطلوب‌تری نسبت به همکارش دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: پرونده قضایی مربوط به این دو محیط‌بان در دادگاه تشکیل شده است و از سوی دیگر هم، خانواده شکارچی غیرمجاز که در درگیری آن شب کشته شد از اداره محیط زیست؛ هم‌چنین از افرادی که فرزندشان را برای شکار همراهی کرده بودند؛ شاکی هستند.

جمشیدیان گفت: دو محیط‌بان مجروح ادعایشان این است که در دفاع از خود به سمت شکارچی تیراندازی کرده‌اند با این حال بستگی به رای دادگاه دارد که چه حکمی صادر کند.

به گزارش ایمنا؛ نیمه شب ۲۱ مهرماه امسال در درگیری بین شکارچیان غیرمجاز و محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده قمیشلو، دو محیط‌بان مجروح و یک  شکارچی کشته شد.

کد خبر 358039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.