برگزاری آیین" چهل هشتم" در بادرود یک سرمایه عظیم اجتماعی است

نطنز- استاندار اصفهان گفت: مراسم سنتی مذهبی "چهل هشتم" در آقا علی عباس (ع) بادرود یک سرمایه اجتماعی عظیم برای منطقه و کل کشور تست.

محسن مهرعلیزاده در حاشیه مراسم سنتی مذهبی چهل هشتم در آستان مقدس آقا علی عباس  و شاهزاده محمد (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد:  مراسم سنتی مذهبی ۲۸ صفر که در نزد مردم منطقه بادرود به  "چهل هشتم"  معروف است همه ساله با حضور صدها هزار نفر از زایران و مجاوران حرم با شکوه خاصی برگزار می شود و  این شکوه عظمت مردم حاکی از  عشق و ایمان و اعتقاد محکمی است که می توان آن را  به عنوان یک سرمایه اجتماعی عظیم  برای منطقه و کل کشور دانست.

استاندار اصفهان گفت: آنچه که به عنوان درس از مکتب  اباعبدالله الحسین (ع) می توان آموخت همان ارادت و عشق خالصانه و عزاداری ها و سوگوارهای آنان در این مراسمات مذهبی است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه  آیین سنتی مذهبی "چهل هشتم "که در سال ۱۳۹۶ به ثبت فهرست آثار معنوی و ناملموس کشور رسید، ابراز امیدواری کرد: این اجتماع مذهبی شکوهمند بتواند به عنوان یک میراث معنوی ماندگار در منطقه باقی مانده و  به سرتاسر جهان شناسانده شود.  

به گزارش ایمنا؛ ۴۸ روز بعد از شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در بادرود که مصادف با رحلت پیامبر اعظم(ص )و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است به روز «چئل اشتم» معروف و مشهور است.

در این روز خاص جمعیت از سراسر کشور به ویژه شهرهای اطراف به پابوس زیارت حضرت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) رهسپار می شوند تا بادرود یکی از روزهای خاص تاریخش را نظاره کند.

کد خبر 358035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.