دانمارک سه عامل حمله تروریستی اهواز را بازداشت کرد

پلیس دانمارک طی بیانیه ای اعلام کرد، سه تن از عاملان حمله تروریستی اهواز را بازداشت کرده است.

به گزارش ایمنا، پلیس دانمارک سه تن از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه را به اتهام دست داشتن در حمله تروریستی در شهر اهواز بازداشت کرد.

حمله تروریستی در شهر اهواز صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس روی داد که منجر به کشته شدن ۲۵ نفر شد.

وزیر خارجه دانمارک پس از وقوع این حمله با محکوم کردن آن، گفته بود در صورتی که عاملان این حمله ارتباطی با دانمارک داشته باشند، برای آن‌ها تبعاتی خواهد داشت.

به گفته سخنگوی پلیس دانمارک، طبق قوانین این کشور، بازداشت شدگان به پرداخت جریمه و یا حبس بالای دو سال محکوم خواهند شد. «کیرک گارد»، سخنگوی پلیس،  گفته است که هر سه فرد بازداشت شده از اعضای گروه الاحوازیه هستند که با حمله تروریستی خود در شهر اهواز منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شده‌اند.

ایران این رویداد را که منجر به کشته و زخمی شدن نظامیان و مردم عادی شد حمله تروریستی معرفی کرد. شورای امنیت سازمان ملل متحد، وزارت امور خارجه آمریکا، سوریه، پاکستان و رییسان جمهور روسیه، افغانستان و برخی کشورهای دیگر و نهادها و شخصیت‌های سیاسی نیز ضمن تروریستی دانستن این حمله آن را به ‌شدت محکوم کردند.

منبع:ایرنا

کد خبر 358032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.