از تمبر یادبود آیین "چل اشتم" در  آقا علی عباس(ع)  رونمایی شد

نطنز- همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) برای اولین بار از تمبر یادبود مراسم آیینی چهل‌وهشتم(چل اشتم )در آقا علی عباس(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) با گلاب ناب قمصر کاشان غبارروبی و عطر افشانی شد.

در این آیین حجت الاسلام قاسمی، امام‌جمعه بادرود در جمع زایران  و مسئولان اظهار کرد: آیین سنتی چهل‌وهشتم از صدها سال پیش توسط مردم منطقه بادرود با شکوه و عظمت خاصی برگزار شده و سالانه پذیرای بیش از ۳.۵ میلیون زائر و مجاور از شهرهای دور و نزدیک است.

وی افزود: روز ۲۸ صفر (چل اشتم) به‌عنوان روز خاص آقا علی عباس(ع) به شمار می آید و مردم از اقصی نقاط میهن اسلامی برای زیارت به این مکان مقدس مشرف می شوند.

وی با اشاره به سفر ۱۴ شهریور ماه  سال ۱۳۹۵ مقام معظم رهبری به آقاعلی‌عباس (ع) تصریح کرد: بعد از سفر معظم له این آستان مقدس بیشتر مورد توجه زائران قرار گرفته است و می‌طلبد مسئولان برای رفع مشکلات و همچنین توسعه این آستان مقدس همه تلاش خود را به‌کارگیرند.

به گزارش ایمنا؛ در این مراسم برای نخستین بار از تمبر یادبود مراسم آیینی چهل‌وهشتم آقا علی عباس(ع)  رونمایی شد.

غبارروبی از مضجع شریف و همچنین شست‌وشوی حرم با گلاب ناب قمصر کاشان از دیگر برنامه‌های آستان مقدس همراه با مدیحه‌سرایی بود.

کد خبر 358030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.