سیاست نرخ شناور برای بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها صدمه می زند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست نرخ شناور برای قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین ها نیز صدمه و آسیب وارد می کند، زیرا افزایش قیمت بلیط موجب کاهش میزان مسافرت مسافران می شود.

به گزارش ایمنا، سیدکمال الدین شهریاری درباره رویکرد جدید سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر احتساب نرخ شناور برای تعیینقیمت نهایی بلیت هواپیما، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی با تغییر استراتژی به دنبال تأمین ارز مورد نیاز ایرلاین ها است، از این رو طبق سیاست جدید، شرکت‌های هواپیمایی می تواند ارز مورد نیاز را از سامانه نیما و در صورت ارائه نشدن این ارز از سوی بانک مرکزی، از بازار آزاد تأمین کنند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی بر اساس تکنولوژی مورد استفاده در هواپیما نیازمند تأمین و هزینه کرد ارز برای خرید تجهیزات مورد نیاز هستند به‌طوری‌که طبق آمارها، حمل و نقل هوایی نسبت به حمل و نقل‌های جاده ای و ریلی، ارز بَری بیشتری دارد.

وی گفت: بی شک به هر میزانی که دولت بتواند ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی را با قیمت پایین‌تر تأمین کند، به همان میزان قیمت خدمات ارائه شده از سوی ایرلاین ها کاهش می یابد، اما اگر این شرکت ها مجبور به تأمین ارز با قیمت بالا شوند، به همان میزان قیمت بلیطبالا می رود.

شهریاری افزود: دولت باید انتخاب کند که برای سهولت مسافران در حمل و نقل هوایی مقداری ارز اختصاص دهد و یا به خاطر مدیریت ارز و اولویت های دیگر، ارز مورد نیاز را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار ندهد که در این صورت قیمت بلیت افزایش پیدا می کند و مردم نیز باید با این قیمت خود را تطبیق دهند.

وی ادامه داد: سیاست نرخ شناور برای قیمت بلیت هواپیما به معنای آزادسازی قیمت ها است و شرکت های هواپیمایی بر اساس هزینه تمام شده، قیمت بلیت را اعلام می کنند که بی شک شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 358029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.