۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
ثبت ۷ وقف جدید در گلپایگان

گلپایگان- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: از ابتدای امسال هفت وقف جدید به ارزش شش میلیارد تومان در شهرستان به ثبت رسیده است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در گلپایگان ۴۰ امام زاده و بقعه متبرکه به ثبت رسیده است.

وی گفت: ۱۳ پیامبر در استان اصفهان مدفون هستند که از این تعداد، حضرت صالح(ع) در کوه‌های اطراف گلشهر، حضرت یحیی(ع) در روستای اسفرنجان و حضرت دانیال(ع) در شهر گلشهر مدفون هستند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه گلپایگان تصریح کرد: امام زاده هفده‌تن و ناصربن علی(ع) مدفن ۱۸ امام زاده است و از لحاظ توسعه ساختاری در استان اصفهان در سطح یک قرار دارد.

نصیرالاسلامی گفت: در سامانه جامع موقوفات کشور ۹۲۸ موقوفه از شهرستان گلپایگان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۰۰ موقوفه متصرفی و مابقی غیر متصرفی هستند، دو سوم موقوفات شهرستان نیز درآمدزا هستند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان دو هزار و ۳۵۱ مورد رقبه متصرفی  و ۱۱۳ مورد رقبه غیر متصرفی وجود دارد، افزود: مجموع مساحت وقفیات شهرستان  ۱۱ میلیون و ۲۴۱ هزار  متر مربع است که ۵۵۰ هزار متر آن مسکونی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۶۲ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات صرف هزینه‌های جاری، عمرانی، فرهنگی، اخذ سند مالکیت و دیگر موارد موقوفات و امامزادگان، مساجد و حسینه‌ها شده است.

نصیرالاسلامی گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۰۳ بسته حمایتی شامل لوازم التحریر و کیف بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سند مالکیت ۳۱ رقبه اخذ شده است، افزود: پنج مورد حکم به نفع موقوفات، یک مورد حکم به نفع امام زادگان، ۳۰ مورد اخطاریه  و یک مورد اجرای احکام صادر شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان خاطرنشان کرد: در سال جاری هفت موقوفه جدید در شهرستان به ارزش شش میلیارد تومان به ثبت رسیده است که شامل زمین مزروعی، منزل مسکونی و مغازه تجاری است، دو وقف شامل یک خانه مسکونی و یک باب مغازه در هفته وقف به ثبت رسید.

نصیرالاسلامی افزود: نیات این واقفان بیشتر روضه خوانی، پرداخت هزینه‌های مسجد، آموزش قرآن، کمک به بیماران صعب العلاج و احداث خانه عالم است.

کد خبر 357993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.