فعلاً حضور زنان در ورزشگاه به صورت گزینشی است

نائب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: باید مراقب باشیم که اولین تجربه‌هایمان در زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها منجر به جریحه‌دار شدن احساسات برخی اقشار جامعه نشود، تا بتوانیم اجرای این روند را به درستی ادامه دهیم.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایمنا تاکید کرد: مطالبه فیفا این است که ایران زمینه حضور زنان ژاپنی را در ورزشگاه آزادی فراهم کند. به همین دلیل هم اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این اقدام هستیم و بنا به تصمیمی که گرفته شده تعدادی از زنان ایرانی هم امکان حضور در ورزشگاه را خواهند یافت.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در توضیح «زیرساخت‌ها» گفت: منظور از زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه، مواردی مانند جایگاه‌ها، امنیت، مسیرهای ورود و خروج ، انضباط و سرویس بهداشتی است.

وی تأکید کرد: اگر پیش‌بینی لازم برای اینکار صورت گیرد، حضور زنان بدون حاشیه انجام می‌شود و در نهایت از این تجربه سربلند بیرون می‌آییم و می‌توانیم در برنامه‌های بعدی امکان حضور تعداد بیشتری از زنان را در ورزشگاه فراهم کنیم.

ذوالقدر تصریح کرد: باید مراقب باشیم که اولین تجربه‌هایمان در زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها منجر به جریحه‌دار شدن احساسات برخی اقشار جامعه نشود تا بتوانیم اجرای این روند را به درستی ادامه دهیم. در مجموع باید تمهیدات لازم را طوری بیاندیشیم که بتوانیم این حضور را مدیریت کنیم تا انعکاس بدی در جامعه نداشته باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: به همین دلیل بهتر است در این مورد خانواده بازیکنان، اعضای فدراسیون‌ها و خانم‌هایی که تخصصشان ورزش است در اولویت قرار گیرند تا این حضور به خوبی انجام شود. البته باید تاکید کنم که من اصلا با گزینش موافق نیستم، اما احساس می‌کنم تا فراهم شدن زمینه‌های لازم ما ناچاریم به این گزینش تن بدهیم.

کد خبر 357991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.