توسعه صنعتی شرق اصفهان تأثیر به‌سزایی در اشتغال‌زایی این منطقه دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در رابطه با لزوم توجه به اشتغال‌زایی در منطقه شرق استان اصفهان گفت:  مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی برای سرمایه‌گذاری در شرق اصفهان در نظر گرفته‌شده که شامل دیگر مناطق کشور نمی‌شود.

محمدجواد بگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تأثیرات منفی کم‌آبی بر بخش کشاورزی منطقه شرق استان، لازم است توسعه صنعتی این منطقه در اولویت فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دولت قرار گیرد زیرا بی‌شک توسعه شهرک‌های صنعتی و صنایع در چنین مناطقی در اشتغال‌زایی ساکنانش بسیار تأثیرگذار است.

بگی با تأکید بر لزوم ارائه تسهیلات ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی در این منطقه گفت: مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی در شرق اصفهان در نظر گرفته‌شده که شامل دیگر مناطق کشور نمی شود.

وی افزود: این سرمایه‌گذاران در صورت بهره‌برداری پیش از موعد مقرر با تخفیف ۸۰ درصدی مواجه می‌شوند، در مجموع  پنج تا ۱۰ درصد از هزینه در ابتدای قرارداد از شخص سرمایه‌گذار صنعتی دریافت می‌شود و پس از دو سال تنفس مابقی اقساط در طول ۲۴ تا ۶۰ ماه دریافت خواهد شد و تخفیف ۸۰ درصدی هم شامل بهره‌برداری پیش از موعد مقرر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: در واقع با ارائه تسهیلات و تلاش‌های این شرکت برای تأمین آب و امکانات موردنیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرق استان به شرایط توسعه اقتصادی، اشتغال منطقه، همچنین جذب سرمایه و جلوگیری از مهاجرت کمک زیادی می شود.

بگی در رابطه با اشتغال‌زایی مردم بومی منطقه در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: شرکت شهرک‌ها دخالتی در اشتغال نیروهای مورد نیاز این صنایع ندارد ولی پیشنهاد و توصیه جدی ما آن است که اداره کل کار و رفاه اجتماعی با یک برنامه‌ریزی اصولی شرایط به‌کارگیری نیروهای بومی و کشاورزان بیکار شده منطقه را در صنایع مستقر در شرق استان فراهم آورد.

وی یکی از وظایف اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان را تأمین امکانات موردنیاز صنعتگران و شرکت‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد و افزود: حمایت از مناطق کمتر برخوردار استان به‌ویژه مناطق شرق اصفهان که اقتصاد آن‌ها در چند سال اخیر با چالش بسیاری روبرو بوده در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد، البته حدود ۲۰ درصد از فعالیت شهرک‌های صنعتی استان مربوط به این منطقه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار کرد: بالغ ‌بر ۱۱ شهرک صنعتی در شرق استان با کلیه زیرساخت‌ها آماده واگذاری است که شاید تعداد این واحدهای صنعتی از میزان واحدهای صنعتی ده استان بیشتر باشند.

بگی معتقد است تأمین آب یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرک‌های صنعتی منطقه شرق اصفهان است ازاین‌رو تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تأمین آب موردنیاز این صنایع در منطقه شرق است ضمن آنکه به دلیل مشکلات کم‌آبی باید توسعه صنایعی در این منطقه در دستور کار قرار گیرد که مصرف آب مناسب و حداقلی داشته باشد و از استقرار صنایع آب‌بَرممانعت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: واحدهای صنعتی متوسط فعال در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان که دارای بدهی به شرکت شهرک‌ها هستند و مشمول جریمه‌شده‌اند اگر تا پایان آبان‌ماه امسال برای پرداخت بدهی خود به شرکت شهرک‌ها مراجعه کنند، ۸۰ درصد از جریمه آن‌ها بخشیده می‌شود.

کد خبر 357952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.