هنرهای نمایشی در تیران و کرون مهجور است

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: هنرهای نمایشی از جمله سه نوع نمایش صحنه‌ای، نامه‌خوانی و خیابانی در تیران و کرون مهجور است.

اقبال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به فعالیت‌های هنری در این شهرستان اظهار کرد: فعالیت‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی در تیران و کرون مهجور مانده است و فعالیت‌هایی از جمله سه نوع نمایش صحنه‌ای، نامه خوانی و خیابانی به صورت مستمر و متنوع اجرا نمی شود و پتانسیل این عرصه هنری برای انتقال مفاهیم ناشناخته است.

وی افزود: فعالیت گروه های هنری باید در این منطقه افزایش یابد و همه مردم از برنامه‌های آن‌ها بهره ببرند و سازمان‌های اداری و خدماتی برای انتقال مفاهیم سازمانی و ارتقای فرهنگ شهروندی از ظرفیت هنرهای نمایشی بهره ببرند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه نشست‌هایی با انجمن نمایش برای برنامه ریزی جدید و تدوین چشم انداز صورت گرفته، تصریح کرد: علاوه بر فعال سازی انجمن نمایش، گروه‌های هنری کانون‌های مساجد نیز فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: آموزش هنرمندان، تهیه نمایش نامه، حمایت از اجراهای نمایشی، جلب نظر دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از فعالیت‌های هنری و پیش بینی سالن اجرای نمایش از جمله اقداماتی است که برای رونق فعالیت تئاتر در این شهرستان انجام خواهد شد.

صالحی اجرای کامل این برنامه ها و خروج از رکود در این عرصه را نیازمند مشارکت و حضور فعال هنرمندان عنوان کرد و یادآور شد: فراخوان عضوگیری و جذب افراد هنرمند در فعالیت‌های نمایشی اعلام شده است تا اینکه با حضور افراد توانمند فعالیت‌های هنری توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای اداری شهرستان برای انتقال مفاهیم و فرهنگ‌سازی از برنامه‌های گروه‌های هنری حمایت کنند و با استفاده از پتانسیل هنرهای نمایشی فرهنگ سازی کنند و از چالش های اجتماعی بکاهند.

کد خبر 357951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.