فضاسازی شهر با نمادها و صنایع دستی اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت «روز اصفهان» در آذرماه سال‌جاری، فضاسازی شهر با استفاده از نمادها و صنایع دستی اصفهان در جهت تقویت هویت شهری و احیاء آداب و رسوم این جهان‌شهر انجام می‌شود.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نصب نمادها و المان‌های نوری متناسب با هنرهای کاربردی اصفهان از جمله برنامه‌های پیش روی سازمان زیباسازی شهرداری به مناسبت روز اصفهان است.

وی ادامه داد: در هفته اصفهان در جهت تقویت هویت شهری و احیاء آداب و رسوم این جهان‌شهر گام برخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: به مناسبت ایام بزرگداشت دهه فجر فضاسازی شهر، آذین‌بندی چهارراه‌های اصلی و میادین رینگ سوم ترافیکی شهر را در دستور کار داریم؛ برای نوروز ۹۸ نیز فضاسازی هنر شهری، استفاده از نمادهای انتزاعی و مفهومی (نشاط‌آور) در مکان‌های مختلف شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

موذنی تاکید کرد: هدف کلی سازمان زیباسازی شهرداری شهرداری اصفهان، ایجاد نشاط و شادابی در شهر با همت و مشارکت شهروندان در مناسبت‌های مختلف و اعیاد ملی، مذهبی و آرام‌سازی فضای شهری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، گفت: فضاسازی ویژه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با پنج عدد المان قاب پروانه، سه عدد المان کلاکت، سه عدد المان نگاتیو، ۱۰ عدد المان لبخند، یک المان جشنواره و اجرای نورنمای سه بعدی (ویدئو مپینگ)  انجام شد.

وی شرکت در نهمین نمایشگاه مبلمان شهری اصفهان، رونمایی از سردیس زاون قوکاسیان، طراحی و ساخت سردیس شهیدان خرازی و غازی، بازگشت نماد عصر عاشورا به گلستان شهدا، فضا سازی و زیباسازی ویژه دهه محرم با استفاده از ۶۰۰ المان اشک و هشت المان محرم را از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در سال جاری برشمرد و گفت: فضاسازی و زیباسازی ویژه هفته دفاع مقدس نیز با ۷۰ المان اشک ابعاد کوچک، شش المان ابعاد بزرگ، سه سری حجله شهادت، المان نوری پل دفاع مقدس، ۱۵ قاب شهدا و تابلو نوشته‌ها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: در هفته فرهنگی اصفهان هنر واره صنایع دستی برگزار شد که شامل برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده شهری با محوریت تولید و نمایش صنایع دستی اصفهان بود.

وی تصریح کرد: برگزاری هنرگاه مجسمه های چوبی در محور چهاباغ عباسی طی یک کارگاه هفت روزه، فضاسازی شهری با نمادهای قلم کاری و ترمه، فضاسازی شهری با نماد میناکاری، نصب پرچم ۱۲ خواهرخوانده شهر اصفهان در میدان نقش جهان، نماد درخت و پرنده در ۴۰ نقطه شهر اصفهان، برگزاری کارگاه نقاشی در چند نقطه از شهر به مدت پنج روز با حضور هنرمندان، اساتید، دانشجویان رشته نقاشی، برگزاری جلسه تقدیر از هنرمندان نقاش، گل‌آرایی در گلستان شهدای رهنان، ۱۰ نماد سرو در ابعاد ۲.۵ متر ۳۰ عدد المان قاب شهدا به ارتفاع سه متر حاوی جملات به همراه نورپردازی، نورپردازی پل شهید شاهمرادی با روش نورنگار و با مصرف برق بسیار پایین، نماد نگاتیو در ابعاد ۴ در ۱۲ متر از جمله اقدامات انجام شده نوروز ۹۷ بوده است.

کد خبر 357948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.