دوچرخه باید نخستین انتخاب حمل و نقلی افراد باشد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: گرچه راه زیادی تا نهادینه‌شدن فرهنگ دوچرخه‌سواری در پیش داریم، اما دوچرخه باید به نخستین انتخاب حمل و نقلی افراد تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود قاسمی در حاشیه برگزاری همایش دوچرخه سواری ویژه مدیران، پرسنل و شهروندان منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با عنوان «هر هفته هم رکابی» اظهارکرد: رشد روز افزون و به تبع آن رشد عبور و مرور با وسایل نقلیه موتوری، مشکلات بسیاری را در سیستم حمل و نقل ایجاد کرده است، به این منظور طرح دوچرخه سواری در راستای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل درون شهری در جهت ایجاد یک سیستم حمل و نقل پایدار، حفظ محیط زیست و ایجاد نشاط و شادی در شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استفاده مدیران و مسئولان مدیریت شهری از دوچرخه در کنار مردم، الگویی برای کاستن آلودگی هوا، کاهش ترافیک معابر شهری، کاهش مصرف سوخت و انرژی و تامین دسترسی آسان به اماکن است که در جهت توسعه این فرهنگ مدیریت شهری باید هرچه بیشتر به ساخت و گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در شهر اقدام کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین بخش‌های زندگی شهروندان در شهرهای بزرگ است، افزود: دوچرخه باید به نخستین انتخاب حمل و نقلی افراد تبدیل شود، گرچه راه زیادی تا نهادینه شدن فرهنگ دوچرخه‌سواری در پیش داریم، اما اگر بتوانیم گام‌های محکمی برای این کار برداریم، آینده‌ای سبز و روشن را به فرزندانمان هدیه کرده‌ایم؛ باید با رفتار خود به فرزندانمان بیاموزیم که برای حفظ محیط‌ زیست و یا کاهش آلودگی هوا تلاش کنند.

 وی گفت: استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله‌ای که هیچ آلودگی ندارد، در میزان کاهش آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است و شهروندان باید با مشارکت در استفاده از دوچرخه متولی این امر باشند چرا که اگر تعداد دوچرخه‌سواران افزایش یابد، مسئولان موظف به فراهم کردن زیرساخت‌ها خواهند شد.

قاسمی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که با اجرای عملی و صحیح آن می‌توان تا حد قابل توجهی آرامش را به سیستم حمل و نقل و عبور و مرور شهری باز گرداند و بسیاری از مشکلات ناشی از تردد و ترافیک‌های سنگین درون شهری را کاهش داد؛ توسعه حمل و نقل دوچرخه سواری است.

وی تاکید کرد: با استفاده از دوچرخه و در نتیجه گسترش استفاده از آن در امر حمل و نقل درون شهری، می‌توان آلودگی هوا و بیماری‌های زیادی که به تبع استفاده از سوخت‌های فسیلی در وسایل نقلیه موتوری است را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

 مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: خوشبختانه استفاده از دوچرخه و گسترش دوچرخه‌سواری در سطح شهرها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت نداشته و می‌تواند با طبق شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه در خدمت سیستم حمل و نقل قرار گیرد و از تراکم وسایل نقلیه موتوری بر مناطق شهری بکاهد.

به گزارش ایمنا، در طول مسیر رکابزنی، دوچرخه سواران بر سر مزار شهدای گمنام حاضر شده و دقایقی را همراه با مداحی مداح اهل بیت(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند و در پایان این همایش نیز، به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوائزی به رسم یادبود اهداء شد.


 

کد خبر 357947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.