مشکلی برای تعویض دفترچه بیمه در اصفهان وجود ندارد 

دفترچه کاغذی بیمه در همه شعب و کارگزاری‌ها تامین اجتماعی چاپ و توزیع می‌شود و مشکلی برای تعویض دفترچه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدتی است برخی شهروندان از اینکه شماری کارگزاری‌های تامین اجتماعی دفترچه‌های بیمه را به بهانه کمبود برگه نسخه، تعویض نمی‌کنند، انتقاد داشتند که عمده این مشکل از سوی شهروندان شهرستان‌های فلاورجان، نجف‌آباد و فولادشهر گزارش شده است.

در این زمینه حمید ایروانی، معاون اداری مالی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با رد بروز هر گونه مشکل در خصوص صدور دفترچه بیمه برای بیمه شدگان اظهار کرد: در حال حاضر دفترچه کاغذی بیمه تامین اجتماعی در همه شعب چاپ و توزیع می‌شود و تا کنون گزارشی مبنی بر تعویض نشدن و یا کمبود دفترچه دریافت نکرده ایم.

وی افزود: در صورت بروز این مشکل، بیمه شدگان می‌توانند از دیگر شعب و یا دفاتر کارگزاری خدمات دریافت کنند و مانعی برای صدور دفترچه در شهرها و شعب دیگر نیست. ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اصفهان با ارائه کارت ملی نیز امکان پذیر است.

ایروانی با اشاره به تکمیل زیر ساخت‌های ساماندهی سوابق بیمه شدگان و همچنین صدور کارت درمانی بیمه شدگان در راستای ارائه بهتر خدمات بیمه‌ای و درمانی، افزود: مراجعه کنندگان می‌توانند با ارائه کارت ملی از مراکز ملکی تامین اجتماعی در استان به ویژه بیمارستان‌های غرضی،  شریعتی و فاطمه زهرا(س) در نجف آباد به صورت رایگان خدمات دریافت کنند.

معاون اداری مالی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، همه خدمات درمانی از جمله پذیرش و تجویز نسخه و دریافت دارو با ارائه این کارت‌ ملی انجام می‌پذیرد.

ایروانی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ شعبه ستادی و ۲۰ شعبه اقماری و دفاتر کارگزاری در اصفهان آماده خدمتگزاری به بیمه شدگان هستند.

تعویض دفترچه در همه شعب تامین اجتماعی انجام می‌شود

همچنین مهدی نورسعیدی، رییس شعبه بیمه تامین اجتماعی درچه با بیان اینکه طی روزهای اخیر برگه نسخه دفترچه بیمه بین شعب کم توزیع شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی برای صدور و تعویض دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی نیست و در تمام شعب و کارگزاری ها تعویض دفترچه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعویض و صدور دفترچه‌ها وضعیت چندان مناسبی ندارد، افزود: توزیع نشدن برگه نسخه موضوع جدیدی نیست، به دلایل خاصی ممکن است تولید برگه ها کم شود و در نتیجه تهران هم کمتر توزیع می کند، این بار هم چنین اتفاقی رخ داده است

نورسعیدی تاکید کرد: در حال حاضر برگه نسخه تامین شده و مشکلی وجود ندارد و شهروندان به هر شعبه و نمایندگی تامین اجتماعی که مراجعه کنند دفترچه ها تعویض می‌شود.

کمبود برگه برای صدور دفترچه بیمه نداریم

در این خصوص، محمد هاشمی رییس شعبه بیمه تامین اجتماعی فلاورجان ضمن تکذیب تعویض نشدن دفترچه‌های کاغذی بیمه در نمایندگی این شهر، اظهار کرد: در کارگزاری فلاورجان دفترچه بیمه تعویض و صادر می‌شود و مشکل کمبود برگه نسخه وجود ندارد.

وی گفت: صدور کارت هوشمند بیمه تامین اجتماعی هنوز برای بیمه شدگان فلاورجان عملیاتی نشده است با این حال زیرساخت‌ها انجام شده است و امیدواریم به زودی اجرا شود.

به گزارش ایمنا؛ حدود ۶۵ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان اصفهان تحت پوشش انواع خدمات این سازمان هستند. در حال حاضر همه امور از جمله ثبت‌نام، واریز حق بیمه، صدور دفترچه کاغذی برای بیمه شدگان و کارفرمایان در راستای ارائه بهتر خدمات و دسترسی آسان به صورت اینترنتی و با ارائه رمز عبور انجام می‌شود. بیمه شدگان همچنین می‌توانند با شماره گیری *۱۴۲*#  از خدمات مشاوره این سازمان بهره گیری کنند.

کد خبر 357943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.