۲۱۵ هکتار فعالیت عمرانی در امامزاده‌های اصفهان انجام شد

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امامزاده آقا علی عباس در استان اصفهان تنها امامزاده‌ای است که از نظر جذب زائر و درآمد در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین اسماعیلی به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  به طور جدی در سال ۸۹ طرح اماکن متبرکه توسط سازمان اوقاف مطرح و به عنوان دستور العمل به همه استان های کشور ابلاغ شد؛ تنها اماکن تحت این طرح می توانند ساخت و ساز انجام دهند که به موجب آن از سال ۹۱ تا کنون حدود ۲۱۵ هکتار طبق در بقاع متبرکه استان اصفهان فعالیت عمرانی انجام شده است.

وی افزود: امامزاده آقا علی عباس در استان اصفهان تنها امامزاده‌ای است که از نظر جذب زائر و درآمد در اولویت است و با امامزاده علی بن امام محمد باقر در کاشان و یا مشهد اردهال برابری می‌کند.
 معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل مسائلی از جمله انتقال آب شیرین به این امامزاده فعالیت‌های عمرانی در این آستان بسیار سخت است که در همین راستا از سال ۹۵ در کل استان اصفهان بحث سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی در موقوفات و بقاع متبرکه مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع اماکن متبرکه، درمانگاه دو طبقه‌ای با زیر بنای ۶۰۰ مترمربع، سرویس‌های بهداشتی، سوئیت‌های جدید و یک مجموعه تجاری در جوار امامزاده آقاعلی عباس ساخته شده است، تصریح کرد: این مجموعه تجاری در سه فاز قرارداد بسته شده و صرفاً به دلیل جلوگیری از وضعیت ایجاد شده توسط دست فروشان در اطراف امامزاده، این مجتمع به صورت بازارچه پیش بینی شده است.
 اسماعیلی پور یادآور شد:در فاز اول در مجموع ۳۵ واحد تجاری احداث شده که ۲۴ واحد آن سهم سرمایه گذار و ۱۱ واحد سهم امامزاده است و علت راه اندازی نشدن آن نیز تا کنون مشکلات برق و کابل‌های اختصاصی است.

کد خبر 357937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.