پیام رزمایش مشترک، آمادگی پدافند هوایی در برابر تهدیدات است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمامی مرزهای هوایی کشور به طور ۲۴ ساعته تحت کنترل، رصد و پایش پدافند هوایی کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­امیر دریادار حبیب الله سیاری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت:  هیچ کشوری به علت تحریم‌ها سلاحی به ایران نمی‌دهد و همه سامانه هایمان ساخت داخل است.

وی افزود: نیروهای مسلح و وزارت دفاع همه تهدیدهای روز دشمنان را می‌دانند و بر مبنای پاسخ به این تهدیدها حرکت می‌کنند و سلاح‌های دفاعی مورد نیازشان را می‌سازند. تمامی نیروهای مسلح به این باور رسیده اند که برای موفقیت در برابر هر گونه تهدید باید همدل و همراه باشند.

امیردریادار سیاری با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک هوایی ولایت ۹۷ به وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع گفت: در این رزمایش که حدود یک سوم مساحت کشور را در بر گرفته است نیروهای پدافند حضرت خاتم الانبیاء ارتش، هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش به منظور ارتقاء عملکرد پدافند هوایی کشور حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از سلاح‌ها و سامانه‌های جدید استفاده شده است افزود: پیام رزمایش مشترک هوایی ولایت ۹۷ آمادگی همه جانبه پدافند هوایی کشور در برابر هر گونه تهدید است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمامی مرزهای هوایی کشور به طور ۲۴ ساعته تحت کنترل، رصد و پایش پدافند هوایی کشور است.

دریادار سیاری با اشاره به عملکرد خوب سامانه‌های موشکی در نخستین روز برگزاری هماهش گفت: به همه نیروها تاکید شده است که هیچ پرنده‌ای نباید بتواند پس از ورود به منطقه رزمایش از آن خارج شود.

وی افزود: تمامی پهپادهای شناسایی، بمب افکن، موشک انداز، انتحاری و ریز پرنده‌هایی که در نخستین روز رزمایش به منطقه عمومی این رزمایش وارد شدند با شلیک به موقع سامانه‌های موشکی هدف قرار گرفتند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: با انجام مراحل نهایی آزماشی «سامانه موشکی باور»، توانایی‌های آن از اس ۳۰۰ هم بالاتر خواهد رفت.

کد خبر 357928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.