سرمازدگی ۱۲ میلیارد تومان به باغداران خوانساری خسارت زد

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: برای ارتقای دانش و اطلاعات مردم از پدافند غیرعامل باید تصمیمات مسئولان کارگروه‌های پدافند غیرعامل اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی فرماندار خوانسار در جلسه پدافند غیر عامل اظهار کرد: برگزاری مانور و جلسات پدافند غیر عامل می‌تواند در مواقع بحران از آسیب های احتمالی در شهرستان جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: برای ارتقای دانش و اطلاعات مردم از پدافند غیرعامل باید تصمیمات مسئولان کارگروه‌های پدافندغیرعامل اطلاع رسانی شود.

در ادامه عبدالله صانعی، معاون فرماندار خوانسار گفت: باتوجه به عرض کم خیابان ها اصلی شهر تردد خودروها را با مشکل روبه رو کرده است، که در این راستا شهرداری باید شناسایی این خیابان ها را در اجرای طرح تفصیلی در اولویت قرار دهد.

وی با بیان این‌که در زمینه پدافند غیر عامل نصب دوربین‌ در ایستگاهای مخازن ‌ آبرسانی شهرستان ضروری است،  تصریح کرد: در راستای پدافند غیر عامل نصب پنل‌های خورشیدی و تجهیز کابل فشار ضعیف به فشار قوی در سیستم برق رسانی شهرستان صورت گرفته است.

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خوانسار مشاهده نشده است

رضا مجیدی، مدیر جهاد کشاورزی خوانسار نیز در این آیین اظهار کرد: از دیدگاه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل یعنی مقابله با هرچیزی که به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند البته این عوامل می‌تواند منشأ داخلی یا خارجی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در فصل بهار به علت سرمازدگی ۱۲ میلیارد تومان به باغداران شهرستان خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی برای کشاورزان گفت: برای بهره‌برداری صحیح از منابع آب و خاک و پیگیری در زمینه جلوگیری از بروز بیماری‌های نباتی در درختان میوه از جمله گردو و گلابی جلساتی برای کشاورزان برگزار شده است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته ۷۰۰ هزار قطعه مرغ در اثر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گلپایگان معدوم شدند، افزود: با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خوانسار و برپایی ایستگاه قرنتینه در نقاط محتلف شهرستان بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خوانسار مشاهده نشد.

مجیدی تصریح کرد: سال گذشته بیماری تب برفی خسارت‌ جبران ناپذیری به دام سبک و سنگین شهرستان  وارد کرد، اما در سال جاری با همکاری شبکه دامپزشکی در واکسیناسیون دام‌ها این بیماری مشاهده نشده است.

وی گفت: همچنین صرفه جویی در جهت مصرف بهینه آب با رعایت الگوی کشت گیاه زعفران و گل محمدی، احیا و مرمت قنوات در بین کشاورزان ترویج و فرهنگ سازی شده است.

۲۲ درصد جمعیت شهر و روستا بالای ۶۰ سال سن دارند

در ادامه محمدصادق فیاضی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار اظهار کرد: اگر پدافند عامل در شهرستان با دیدگاه بهتری انجام شود شاهد هیچ گونه خسارتی نخواهیم بود.

وی تأکید کرد: در زمینه‌ مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هوشمندانه عمل کردن مهم است.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با بیان اینکه باید در موضوع بیوتروریسم دقت لازم شود، گفت: در جنگ‌ اقتصادی ممکن است شرکت‌های دارویی و مردم با مشکلات دارو روبه رو شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روند پیری جمعیت در شهرستان خوانسار نگران وضعیت موجود هستیم چرا که اکنون بین ۱۹ تا ۲۲ درصد جمعیت شهر و روستا بالای ۶۰ سال سن دارند.

کد خبر 357915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.